דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שלושה ימים שבהם תלוי כל העולם

שלושה ימים שבהם תלוי כל העולם

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

שאלה: איזו עבודה פנימית אנחנו צריכים לבצע במהלך שלושת ימי הכנס, בהתחשב בכל כובד האחריות המוטלת עלינו כלפי כל העולם?

תשובתי: באמת מוטלת עלינו אחריות עצומה על כל העולם. אך ישנם כאן שני מרכיבים. החשוב ביותר הוא החיבור בינינו. אנחנו מוכרחים להבין שאם כל העולם קשור בקשר הדדי, אז לא חשוב אפילו כמה מוצלחת או לא מוצלחת תהיה הפנייה שלנו לעולם. בראש ובראשונה, החיבור בינינו ללא ספק מועבר לכולם.

הרי כל האנושות מחוברת לאחד. כפי שכותב בעל הסולם במאמר "שישים ריבוא נשמות", יש בעולם רק נשמה אחת. כלומר כל האנושות, כל 7 מיליארד בני האדם, קשורים יחד לגוף אחד שלם, גוף הנשמה הכללית.

אותו הגוף גדֵל במידה שבה התפתחו כל חלקיו, הנשמות הפרטיות. כל אחת מהן התפתחה עד ל-10 הספירות הגשמיות שלה. ועכשיו התגלה שכל הגוף קשור לאחד, כאילו הקשר בין כולם נסגר.

לכן האנשים שהתגלתה בהם הנקודה שבלב משמשים כמוח של כל המערכת הזאת. כך כתוב בסוף ה"הקדמה לספר הזוהר": כל העולם מתחלק לפנימיות וחיצוניות. הפנימיות היא אנחנו, האנשים עם הנקודה שבלב.

אם נתחבר בינינו בקשר נכון וטוב, זה יתפשט לכל העולם. ואז, כפי שכותב בעל הסולם בסוף "ההקדמה לספר הזוהר", זה יישפך לכל העולם. כביכול מהמוח תבוא פקודה נכונה לכל הגוף וכולם יקבלו אותה ויתחילו להשתנות. זה מה שנקרא הפצה פנימית.

בין אם אנחנו רוצים ובין אם לא, החיבור שלנו עובר לכל העולם והעולם משתנה לטובה. גם כל שאר בני האדם מתקדמים לחיבור. הרי הם פשוט חיים את חייהם הארציים, מבלי לדעת מהיכן מגיעים מחשבותיהם ורצונותיהם.

כזאת היא ההפצה הפנימית שלנו, ללא מילים כלשהן וללא יציאות חיצוניות לעולם. אולם כדי להכין את בני האדם לתפיסה הזאת, כדי שהם יגיבו אלינו בצורה מהירה יותר, וכן כדי לאפשר לנו עבודה ופעילות משותפת, שעוד יותר תגבש בינינו, אנחנו עוסקים גם בהפצה החיצונית לכולם.

אם כן, בהפצה הפנימית אנחנו מתכוונים שהחיבור שלנו יועבר גם לכל השאר. וזה מספיק. בהפצה החיצונית אנחנו מתארגנים בינינו, זה מעניק לנו שדה פעולה וגם מחבר בינינו. הרי מופיעה סיבה נוספת, חיצונית, להתאחד, להיות יחד. וכך אנחנו פועלים בעולם.

אך ללא כל ספק, ולא חשוב אלו השוואות נעשה, החיבור בינינו קובע את הכול. נקווה שבמהלך שלושת הימים הללו נשיג דרגה חדשה של חיבור. אין לי שום ספק בכך. הרי אנחנו כבר עכשיו נמצאים במצב כזה, ולפחות לזמן קצר אנחנו יכולים להרגיש את הרוחניות, להרגיש מה זה אומר להיות קשורים בלבבות ובמחשבות.

כל זה תלוי במאמצים הפנימיים של כל אחד ואחד. נסו לחשוב שכולנו רוצים להרגיש את החיבור בינינו, לשרות לא בגופים, אלא לשקוע עמוק יותר פנימה, לתוך הרצונות שלנו, שכולם יחד יתחברו לרצון אחד משותף. אם נשיג את זה, נרגיש את האור העליון , את זרימת החיים הנצחית ששורה בתוך אותו הרצון. זה בידינו.

יכול להיות שנרגיש את זה רק בצורה זמנית, מפני שמהפעם הראשונה באמת קשה להחזיק הרגשה כזאת בקביעות. אולם אנחנו לפחות נקבל את הרושם הראשון על הרוחניות, "נטעם" אותה וכבר נדע למה להשתוקק. אני מאוד מקווה שנשיג את זה וטעם הרוחניות יישאר בכם לתמיד.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נציגי העולם העליון
המגע הראשון
לגדול בדאגה לעולם

One comment

  1. חיבור לכולנו!!

    יחד עם החיבור שלי לאורך כל הכנס המון גשמיות מציפה אותי בביתי הגשמי עם משפחתי ובעזרתכם נקודות שבלב אני דבוקה כל הזמן אליכם ודרככם לבורא ומצליחה לעבור את כל המדרגות שהבורא שולח לי בקפיצה קלילה למדרגה הבאה אין לעזוב את החיבור הפנימי מחזיקים יחד חזק חזק!!!!!
    הלוואי ואשפיע לכם ולעולם כמו שאתם משפיעים לי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest