תתעורר

אני אגלה לך סוד. רק לך. תקשיב: אנחנו חיים בעולם נפלא ומדהים. הכול טוב ונפלא, בכל מקום שורה הטוב, השלווה והרוגע. אך אינך מרגיש את כל זה. אתה מנותק, אתה שוכב ללא הכרה, ללא רגשות, ללא כל התבהרות.

מדוע? – מפני שהמציאות שלך היא חד-צדדית. ללא קשר עם הניגודיות שלה, אינך מרגיש שום דבר. הרי אתה נברא, והנברא אינו יכול להבחין באור ללא החושך.

אתה נמצא בתוך הבורא כדומם, חסר כל רגש. אז כיצד הוא יכול לגלות לך את העולם הנפלא הזה, כלומר, לגלות את עצמו? במילים אחרות, כיצד הבורא יכול לגלות לך אותך?

קיים רק אמצעי אחד: להפסיק את השינה שלך על ידי טיפה של רע. בכך שתטעם ממנה, אתה תתנער ותגלה את עצמך בטוב אין-סופי. וזה מה שהוא עושה.

הרי אחרת אתה תישאר כך ללא רגשות. לא תוכל להעריך את מצבך, למדוד אותו, להבין, היכן אתה ומי אתה. לא תהיה לך קרקע מתחת לרגליים.

והנה, דרך החלום, אתה שומע ומרגיש שניתן ליצור קשר עם אותו היסוד הנצחי, שבו אתה נמצא, להציב את עצמך בתלות תמידית בו, ומה שלא יקרה, רק לפיו למדוד ולבדוק את הרגשות שלך. אתה עושה את זה ואז הכול טוב אצלך: בעולם שלך אין רע. כי כל מה שמתגלה לך, כל הצורות המנוגדות החשוכות, נועדו רק כדי להבליט את הטוב, את האור בעיניך.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה אני גדֵל?
המציאות השלישית
הנברא שיצא משליטת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest