דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תכנית הבריאה שלי את עצמי

תכנית הבריאה שלי את עצמי

"נברא" נקרא משהו שקיים בעולם הרוחני, הרי עולמנו הארצי קיים רק בדמיון שלנו. הנברא נולד מהקו האמצעי, מהנקודה שבה נוכחים שני כוחות מנוגדים: כוח הקבלה וכוח ההשפעה. והוא יודע לחבר את הכוחות האלו יחד כך שיוכל להשתמש בכוח הקבלה המנוגד לבורא, שנברא כך בכוונה, כדי לתת לנברא עצמאות והזדמנות לעמוד בצורה חופשית כנגד הבורא. כך אנחנו יכולים לבנות את האישיות העצמאית שלנו, שכוללת בתוכה את שני הכוחות הללו יחד.

בכל פעם הנברא צריך לחבר את שני הכוחות הללו בצורה נכונה, לבדוק שלב אחר שלב עבור כל מנה חדשה של הרצון האגואיסטי שמתגלה בו. באופן כזה, הנברא מגדל את עצמו כשהוא בונה את עצמו מהחומר של עצמו בעזרת כוח ההשפעה שהוא דורש מקו ימין. כל העבודה למעשה נעשית על ידי כוח ההשפעה, כוח האור, הבורא, אך הנברא צריך להכין עבור זה את הכול בעצמו. כפי שבעולם שלנו אנחנו משתמשים בכל האמצעים שניתנו לנו בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, בכל כוחות הרגש והשכל שלנו, ובכל זאת אנחנו אומרים שאנחנו בעצמנו עשינו את העבודה. הרי דווקא אנחנו אלה שמבצעים את הפעולות הללו, כשאנחנו משתמשים בחומרי העולם הזה ובכישורים שלנו.

הבנייה הגשמית והרוחנית מתרחשות באותה הצורה: בהתחלה מתכננים ולאחר מכן, מהחומרים שנמצאים לרשותנו, אנחנו מתחילים לבנות צורות למיניהן. כך גם בעולם הרוחני, אנחנו, מכוח הרצון וההבנה שלנו, בונים בעצמנו את "צורות הבורא", את היחס שלנו אליו, הדומה ליחסו אלינו.

מצד אחד, זוהי העבודה שלנו עצמנו, כפי שנאמר: "יגעתי ומצאתי!" אך מהצד השני זוהי עבודת הבורא. הרי אנחנו לומדים ממנו, מהדוגמאות שלו, ומבקשים ממנו לבצע אותה. אנחנו שותפים אמיתיים שלו. הרי אנחנו עצמנו יודעים בצורה מדויקת מה אנחנו רוצים, וצריכים להכין את כל הדרוש לכך!

כלומר, אנחנו בונים את ה"קו האמצעי" במחשבה, בחיבור הרצון והכוונה, כשאנחנו מחליטים בעצמנו כיצד לחבר בצורה נכונה את כוחות הקדושה והטומאה של קו השמאל והימין. אנחנו גם בונים את "הקו האמצעי" כשאנחנו מתחברים עם הקבוצה בעזרת האור. הרי אנחנו רוצים להתכלל בה ולמצוא שם את הרצון שלנו להשפיע. ואת הרצון הזה יכול ליצור רק האור, הבורא שמסתתר שם בפנים, מהצד השני. וכך אנחנו כוללים בתוכנו את שני הכוחות הללו: את כוח הקבוצה ואת כוח הבורא, כשאנחנו בעצמנו נשארים בקו האמצעי.

וגם בדוגמאות רבות אחרות אנחנו רואים שאנחנו פועלים בקו האמצעי, כיוון שאנחנו חייבים לכלול את שני הכוחות האלו: את כוח הקבלה וכוח ההשפעה, כדי לקבל חופש בחירה לבנות מהם את עצמנו בצורה עצמאית.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 28.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העמוד האמצעי
לרכוש עצמאות
באזור ניטראלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest