דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לידה לתוך עולם חדש

לידה לתוך עולם חדש

היום ברור שהטבע נמצא באיזון יחסי ודורש מאיתנו לצאת לאותה הדרגה. זה יצטרך להתבטא בחיים הגשמיים ("טכנולוגיות ירוקות" וכו') וכן ביחסים בין בני האדם, ביחסים החברתיים. באופן כזה אנחנו מממשים את האיזון בשני המישורים.

קודם כל אנחנו צריכים לצרוך מהטבע רק את ההכרחיות. ואז לא חשוב כמה מיליארדי אנשים יחיו על פני כדור הארץ: אם הטבע עשה את זה לאפשרי, הוא מסוגל לכלכל את כולם, במידה ונשתמש בצורה נכונה במשאבים שלו.

שנית, בכל יתר הדברים, האיזון עם הטבע חייב להישמר בדרגת האדם. דווקא כאן נופל המשקל העיקרי של הכרת הרע.

הכרת הרע הגשמית היא ההכרה בכך שאנחנו צריכים לצרוך בצורה הכרחית נורמלית. הרי אחרת אנחנו הורסים את כל היסוד הטבעי, כורתים את הענף שעליו אנחנו יושבים. אנחנו צריכים לבנות בהדרגה את החברה האנושית לפי חוקי הטבע, ובכך להביא אותה לשוויון ולאיזון. אחרת מצפות לנו מהפכות, מלחמות וקטסטרופות אחרות שכבר מתלקחות בתדירות מאיימת.

היום למנהיגי העולם ולשליטים אין אפשרות לעשות כלום. אנחנו יכולים ללכת בדרך של מלחמות רבות, לחוות לידה קשה לתוך העולם החדש, או ללכת בהתפתחות הכרתית, מתוך הסכמה עם דרישות הטבע, שמחייב אותנו לחלוקה צודקת. ודאי שאי אפשר לחלק לכולם את אותו הדבר, צריך להתאים את זה לתרבות, לאזור, לאקלים ועוד. העיקר לספק לכל אחד את צרכיו בגבולות המקובלים על כולם.

ומלבד זאת, הכרת הרע הפנימית מראה שאנחנו צריכים להיות קשורים במערכת אחת כאיש אחד בלב אחד. רק כך נגיע להרמוניה עם הטבע.

האיחוד הפנימי מתבטא לפי מידת היכולת של כל אחד ואחד. האדם יכול לגרום נזק לאחרים ולא להרגיש בכך. ולכן אנחנו צריכים להפעיל את כלי התקשורת ואת מערכת החינוך כדי שהאנשים בכל העולם יכירו יותר ויותר ברע שביחסים האגואיסטים. הכול כאן תלוי דווקא בחינוך.

בשלב כלשהו של התהליך הזה, האנשים יראו שתכונת ההשפעה כשלעצמה מעניקה להם ביטחון, טוב. ולאחר מכן הם יצליחו לשמוע בהדרגה שהאיחוד האמיתי, ההשתוות עם הטבע וההתכללות בו נותנים לנו להרגיש את כוח האהבה שנסתר בו. הכוח הזה קושר בין כל חלקי הטבע ומעלה את המערכת הכללית, את כל הדרגות מהדומם עד למדבר, את כל היקום, לדרגה עליונה יותר.

וכל זה קורה לנו בזכות הכרת הרע. זהו אותו המנוף, אותו האמצעי, אותו התמריץ, אותו הכלי שבעזרתו אנחנו מתאחדים יותר ויותר עם הטבע באופן כללי ויוצאים למימד חדש, עליון יותר, למימד קיום הנצחי.

כל האבולוציה מכוונת לכך. בין אם נרצה בכך ובין אם לא, נצטרך להתאחד עם הטבע. ומהצד השני, יש לנו אפשרות לחדד את הכרת הרע עוד לפני שמגיעות הצרות, ולהתקדם לעבר התיקון בדרך הטובה, כמו ילדים טובים, "בהסכמה עם ההורים". אנחנו יכולים ללמוד מהטבע לפני שנזמין מצידו תגובה רצינית יותר על חוסר האיזון שלנו.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אז למה לא אמרתם מייד שצריך להתחבר?
נימוסים עדיין אינם התפתחות
חינוך העולם החדש

One comment

  1. כרמל ישראלי

    בעקבות קריאת "לידה לתוך עולם חדש", מתעוררת בי השאלה:כיצד מתיישב הטיעון, שכוחות הטבע הם קבועים ולא מישתנים ("אני הווייה לא שיניתי")עם ההמלצה להתקדם לעבר תיקון, כדי למנוע מצד אותם כוחות "תגובות רציניות".הרי אם כוחות הטבע מגיבים לנו, הם כן מישתנים, ואם כן, הם גם לא קבועים.
    בתודה עבור תשובה
    כרמל ישראלי
    קרית גת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest