דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

שאלה: כיצד לב אגואיסטי יכול לבקש להשפיע?

תשובתי: ודאי שלב אגואיסטי אינו מסוגל לבקש להשפיע. הוא מתפלל על מה שהוא חושב שהוא הדבר הטוב ביותר עבורו. הוא אינו יודע להתפלל אחרת.

אך הטבע שבו נמצא האדם זה עניין אחד ועניין אחר הוא כיצד הוא משתמש במנגנון הזה. על אף שהוא אגואיסט, על אף שהתפילה שלו והיחס שלו לאחרים הם אגואיסטיים, אולם הוא מארגן את כל המנגנון הזה כך שבעזרתו יוכל למשוך אליו את המאור המחזיר למוטב.

הרי כיצד פועלת התורה, המאור המחזיר למוטב? – אני האגואיסט, מתכוון להשתמש בה בצורה אגואיסטית, אך אני מפעיל בכך מנגנון שמושך אליי את האור והופך אותי למשהו הפוך ממה שאני היום. זה נקרא שהאור הזה מחזיר אותי למוטב.

אילו אני בעצמי כבר הייתי מבקש השפעה, לא היה צריך להחזיר אותי למוטב, הכול כבר היה ברור. אך הכול בנוי בצורה כזאת שאפילו כשאני צועק על השפעה, זו עדיין קבלה נסתרת.

וכך קורה בכל מדרגה. כשאני עולה אליה ובודק: על מה התפללתי, מה עשיתי, על איזו אהבת הזולת דיברתי – מתברר שכל זה היה בצורה אגואיסטית. מה שהיה נראה לי קדושה בדרגה התחתונה נראה במבט מלמעלה כ"פסולת".

אך קיים מנגנון עלייה מיוחד: הקשר בין האח"פ של העליון וגו"ע של התחתון. אם אני עומד כנגד החושך וחוסר ההבנה ונכנע בפני החברה, שעוזרת לי להיכנע, אני מושך אליי את המאור המחזיר למוטב. אני משתף את המלכות עם הבינה – את הרחמים המולכים בעליון, יחד עם כוח הדין שקיים בתוכי. כך אני מגיע לגמר התיקון.

כלומר, לא דורשים מאיתנו להיות מלכתחילה קדושים, אלא רק לארגן את הכול במידה שבה אנחנו מסוגלים, כדי למשוך אלינו את הקדושה. ועד אז, אני מנוגד לה! אחרת, לא הייתי מסוגל לתקן את עצמי לאחר השבירה.

ובכל פעם שאנחנו מקבלים מצב חדש כלשהו, כל המצבים הקודמים נמחקים מהזיכרון, כדי לא לבלבל אותנו. גם המצב הנוכחי לא כל כך מובן לנו, ומתוך החושך הזה אנחנו צריכים להתחיל לארגן את הכול כך שנמשוך אלינו את השפעת הכוח העליון של המדרגה העליונה יותר, של תכונת ההשפעה שאין בנו. אנחנו בכל פעם מקבלים כוח חדש והופכים לבריאה חדשה.

לכך מוקדשת תפילת רבים: התפילה על רכישת הכוח להתכלל בחברה ולהרגיש את הדאגה לזולת.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פרעה עצמו יעזור לברוח ממנו
הגרעין שמפקיד את עצמו בידי האדמה הטובה
הלבוש שמרסן את האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest