תפילה עבור רבים

לא נבראנו במקרה. הבורא רצה שהנברא יהפוך להיות כמוהו, וכל מה שקורה לנו, מוביל להשגת המטרה הזאת. לכן, בדרך הזאת אנחנו צריכים להכיר בכך שאנחנו מחולקים, תלושים, שונאים זה את זה. אולם אנחנו מקבלים כוח להתחבר מעל לשנאה הזאת, שגדֵלה בהדרגה יותר ויותר. הרי איננו יכולים בבת אחת לדלג ולעלות מעל לכל השנאה ששורה בתוכנו.

אך אם נוכל כך בהדרגה, צעד אחר צעד, להתגבר עליה, אז נרכוש את תכונת ההשפעה, תשומת הלב ההדדית, הדאגה זה לזה, תכונת הבינה, שאינה מאפשרת לעשות לאחר את מה ששנוא עליי, ולאחר מכן האהבה לזולת "כמו לעצמי".

לכן כל חכמת הקבלה, שנקראת חכמת האמת, מדברת רק על החיבור. הרי בחיבור בינינו, אנחנו, בני האדם, משיגים את תכונות הבורא.

אם בני האדם מתאספים יחד או מתאחדים ברצון אחד, כדי להכפיל את הכוחות של כל אחד ולערוב זה לזה שעל ידי המאמצים המשותפים הם ישיגו את המטרה הנכספת ויקבלו ביטחון רב, זה נקרא "מושב לצים". הרי הם חושבים שבזכות החיבור שלהם הם יוכלו להרוויח יותר מבחינה אגואיסטית. ולכן התפילה המשותפת שלהם פועלת באופן פשוט הרסני ומרחיקה אותם מהמטרה.

האדם חייב להבין שהוא מתחבר עם האחרים, רק כדי לברר כיצד להתעלות מעל לטבע שלו. לא כדי לקבל מהחברה כוח גדול יותר לספק את דרישות האגואיזם שלו, אלא כדי להיכנס לתוך החברה הזאת ולהתחיל להשפיע לה. רק את הכוח הזה אנחנו צריכים לחפש.

כוח ההשפעה לחברה מגיע מהאור, מהבורא, שמסתתר בתוך היחסים בין האדם והחברה, הקבוצה. כלומר הקבוצה הזאת צריכה להיות מורכבת מבני אדם, שמתחברים דווקא כדי להשיג את הבורא, את תכונת ההשפעה הכללית.

לא קיים בורא ללא נברא. תכונת ההשפעה הכללית אינה קיימת, אם אין מי שיגלה אותה. לכן, אם האדם נכלל בתוך הקבוצה שמשתוקקת לתכונת ההשפעה, ורוצה למצוא שָם את הכוח הזה, להשיג את התכונה הזאת, הוא מתחיל להבין מתוך החיבור שלו עם האחרים, שהדאגה לחברה, שבתוכה נמצאת תכונת ההשפעה, או הדאגה לבורא, זה אותו הדבר, וזוהי תפילת רבים.

מתוך שיעור הכנה לכנס בניו-ג'רזי, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה ביד נדיבה
הלבוש שמרסן את האגואיזם
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest