דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להתגבר על הטבע שלך?

כיצד להתגבר על הטבע שלך?

אנשים רבים חושבים שהרוחניות היא אמצעי למלא את עצמם. האדם חושב שבקרוב מאוד יתגלה אליו הבורא ואז הוא יוכל לקבל לעצמו את כל העולם, אך זהו תיאור שקרי, כי האמת היא שהרוחניות היא השפעה. במילים אחרות, אני מתמלא לא במה שמתגלה לי, אלא, במידה שאני פותח את עצמי בצורה הנכונה, ממלאת אותי תכונת ההשפעה. הרי האור לעולם אינו נכנס לכלי (לרצון) בצורה הישירה אלא רק כשהוא מתלבש ב"אור חוזר". זה אומר שאני צריך להפוך למשפיע וליהנות מההשפעה. נשאלת השאלה, כיצד לעשות זאת?

בכדי להגיע לכך, האדם זקוק לסביבה שתשפיע עליו ותגרום לו לחשוב שההשפעה היא תכונה מאוד חשובה, מאוד גבוהה, שהיא המילוי. כל אחד צריך להגדיל את חשיבות ההשפעה בעיני חברו, שבכך הוא מעביר לו את חלק הערבות ההדדית. ואז, בזכות ההכרה בחשיבות המטרה, מגיעה לאדם הארה שמסייעת לו להתקדם רוחנית.

יחד עם זאת, האדם צריך להבין שזהו משחק, הרי ממצבו הנוכחי הוא אינו יכול לראות את המטרה. ולכן כל העבודה הזאת היא עלייה למצב שאינו ברור לאדם, אינו מורגש על ידו ומנוגד למה שהוא מסוגל להבין היום. זאת אומרת, האדם כל הזמן צריך לדאוג לחשיבותה של איזושהי מטרה שקרית. אך היא שקרית רק עבורו, משום שהיא מנוגדת לרצונו האגואיסטי.

לכן הסביבה חייבת לעסוק בחינוך האדם, לספק לו סולם ערכים נכון ולהיות מספיק חזקה כדי לגבור על הטבע האגואיסטי שלו.

האדם מצידו חייב לעזור לסביבתו, להכניע את עצמו כלפיה, להתכופף וממש להתמזג בה. רק אז הוא יוכל לקבל ממנה את הבנת החשיבות של ההשפעה, למרות האגו שלו שמתגלה בו יותר ויותר.

אחרת הוא לא יוכל להתקדם. בתהליך הזה משתתפים שני כוחות: הכוח הדוחה והכוח המושך. הכוח הדוחה מתגלה באופן טבעי – זה האגו שלו. השאלה היא האם הוא יוכל להעמיד כנגדו כוח גדול יותר, את כוח הסביבה, שתמשוך אותו לרוחניות?

לכן, כל אחד צריך לדאוג לארגן לעצמו סביבה נכונה. זאת המשמעות של דברי הרב"ש במאמרו "מטרת החברה": "אנחנו נתאספנו כאן, לתת יסוד על בניין חברה, לכל אלה המעוניינים ללכת בדרכו ובשיטתו של בעל הסולם זצ"ל, שהיא הדרך, איך לעלות במעלות האדם ולא להישאר בבחינת בהמה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניצוץ אחד שמדליק אלפי נרות
הסביבה הרוחנית היא החממה של הנשמה
רק האור יעלה אותי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest