דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התינוק שעורר את כל העולמות העליונים!

התינוק שעורר את כל העולמות העליונים!

שאלה: יש לי רצון מאוד חזק להתקדם ולהשיג השפעה, אך התבלבלתי לגמרי. למי אני צריך לפנות: לתוך עצמי, לקבוצה, לבורא?

תשובתי: האדם אינו יודע מה זאת תפילה אמיתית. הוא בינתיים פשוט מרגיש לחץ ואינו מבין מה קורה איתו ולמי צריך לפנות.

רק לאחר שעובר זמן רב, כשהוא כבר משיג מגע כלשהו עם הבורא, דרך החברים, הוא מתחיל לתאר בצורה נכונה את הפנייה שלו, את התפילה.

ובינתיים, זוהי רק צעקת הלב! ולא צריך להצטער כל כך על כך שהתבלבלת ואינך מבין. הרי אינך יודע מה מתרחש אצלך בפנים! אתה בינתיים שם לב רק לשינויים החיצוניים, לדאגות הפיזיות, במעטפת החיצונית הזאת שלך. אך בפנים היא בנויה כמו "בבושקה" (בובה רוסית שיש בתוכה עוד ועוד בובות זו בתוך זו), בתוך כל אחד מאיתנו ישנם 125 כאלה חלקים פנימיים.

אתה מרגיש עכשיו את הבבושקה החיצונית ביותר, שעדיין אפילו אינה שייכת לאותן ה-125. אך פועלות גם שאר ה"בבושקות" הפנימיות! אמנם עכשיו נדמה לך שאתה מבצע פעולות לא חשובות (הרי אינך מרגיש מהן שום תוצאה), אבל אתה מפעיל על ידיהן את החלקים של הנשמה הפנימית שלך.

לכן אנחנו צריכים להתייחס בכל הרצינות לכל מה שאנחנו עושים, אפילו כשאנחנו סתם שרים ושמחים עם החברים, ונדמה לנו שזה משהו לא רציני. אך בזה אתה מפעיל עולמות שלמים, בדומה לעובר בתוך רחם אימו, שאפילו אינו חושד שהוא קובע את כל החיים שלה. או כמו תינוק שאינו מבין שעשרות בני אדם סביבו מתחילים לעבוד עבורו.

כך גם אנחנו, איננו מבינים בינתיים שום דבר ברוחניות, אך מאותו הרגע שבו אנחנו מתחילים להשתוקק לרוחניות, לפחות במקצת, אנחנו מייד מפעילים את כל המערכות הרוחניות הפנימיות שלנו ואת כל העולמות העליונים!

ודאי שאתה עוד נמצא רחוק מלראות ולהבין איזו השפעה אתה מבצע ומה אתה עושה, אך אין זה חשוב. העיקר, להשתדל לעשות את מה שאתה מסוגל היום.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לעורר את האדמה הקפואה
כוונת רוחנית
כיצד גדלים ברוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest