דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החכם רואה את הנולד

החכם רואה את הנולד

בדרך הרוחנית אנחנו עוברים התפתחות הדרגתית, ובה בעת יצירתית. כך גם בעולם שלנו: לא על הלחם לבדו יחיה האדם. אנחנו לא רק מאכילים את הילדים כדי שהם יתחזקו, ולא מעריכים אותם רק לפי תוספת המשקל לגופם. העיקר זה באיזו מידה הילד הופך להיות אדם: מבין, מרגיש, מגיב, נמשך ומשתוקק להישגים איכותיים, ולא רק כמותיים. וזה אומר שהוא גדֵל. אם אין לו את כל זה, זאת צרה.

וכך גם ברוחניות. האם ניתן לבדוק את עצמך לפי כמות השעות שהוקדשו ללימוד? – לא, אנחנו דורשים גדילה איכותית, כדי שהרצונות והמחשבות שלנו בכל פעם יתמקדו יותר ויותר על העיקרון: "ישראל, התורה והבורא הם אחד", על מטרת הגדילה שלנו.

מהטבע אנחנו מקבלים אופי התפתחות מטרתי, וזה מחייב אותנו לחנך את עצמנו להתייחס לכל מה שאנחנו עושים בחיים באופן תכליתי ומטרתי. וזה אומר, שאנחנו צריכים לקבוע לעצמנו כיצד האדם חייב להיראות. הרי החכם רואה את הנולד. אם אנחנו מתפתחים באופן מטרתי ותכליתי, אנחנו חייבים להבין את מה שהטבע רוצה.

הטבע מדגים לנו שלמות, קשר הדדי, אינטגרליות של כל החלקים, התפתחות בלתי פוסקת. ולכן גם אנחנו צריכים להבחין בהתפתחות שלנו בשלבים התואמים, ולקבל אותם כרצויים.

היום גם ההורים וגם הילדים צריכים לקבל חינוך נכון. אנחנו חייבים להביא לכל אחד את העקרונות העיקריים: שיפור עצמי תמידי, כיוון לחיבור, לקשרים הכמותיים והאיכותיים בינינו, שנובעים באופן טבעי מהחיבור, ההרמוניה, האיזון עם הטבע.

אם נתנהג בעצמנו באופן כזה ונתחיל להרגיל לכך את הדור הצעיר, עם צעדים תמידיים לקראת החיבור, הקירוב, ההבנה ההדדית, עד לאהבה לזולת כמו לעצמי, שיהפכו לנורמה קבועה, אז נתקדם יותר ויותר אל המטרה. החינוך שלנו יהיה מטרתי ותכליתי.

ועל אף שבמהלך ההתפתחות אנחנו עוברים מצבים שמנוגדים לאגואיזם שלנו, אנחנו חייבים להבין שסוף מעשה במחשבה תחילה. הטבע הציב את המטרה הסופית: אנחנו חייבים להתחבר בינינו. ולכן אין מוצא אחר, אנחנו חייבים ללמד את עצמנו ואת הדור שגדֵל את שיטת התיקון.

אחרת, במקום להשתוקק לפרי המתוק, אנחנו רק נשקע יותר ויותר במרירות של שלבי הבישול הקודמים.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 24.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את המר למתוק
מכשולים מועילים
החינוך צריך להתעדכן

One comment

  1. אני כבר מחכה בקוצר רוח לתיקון הכללי או לפחות שכל אחד יכיר בנקודה שבלב. מרגש מאוד כל מה שאתם עושים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest