דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מדוע נוצר המפץ הגדול הזה?

מדוע נוצר המפץ הגדול הזה?

שאלה: באינטרנט נאבקות באופן קבוע נאבקות שתי גישות לאבולוציה של העולם הצומח והחי: הדרוויניזם והבריאתנות. מה אומרת על כך חכמת הקבלה?

תשובתי: למען האמת, דרווין צדק כמעט בהכול. יכול להיות שההסתייגות הזאת היא מיותרת, מפני שפשוט לא הבינו אותו בצורה נכונה. הרי הוא היה אדם מאוד דתי.

האבולוציה באמת הולכת בדרך עקבית, שבה דבר אחד נובע מהשני. ההתפתחות ההדרגתית מושרשת בטבע, ואיננו יכולים להכחיש את זה.

אך זה כלל אינו מתרחש באופן מקרי. הרי הרצון האגואיסטי מחפש ללא לאות את ההזדמנות לממש את עצמו באופן מקסימלי. הוא חי ברגע הנתון ואינו מסוגל לראות את העתיד. לא ידוע לו מה הוא יוליד כעבור מספר שלבים. הגישה של הרצון לקבל היא אגואיסטית לחלוטין: "כיצד לתפוס לעצמי את הרצוי? כיצד למלא את עצמי?"

אם פועל רק הרצון הזה והשכל משרת אותו, אין סיכוי לשום התקדמות או התפתחות עקבית. הרי אתה כל הזמן הולך לקראת האגו שלך ומספק אותו. בתנאים כאלה, האבולוציה לא הייתה זזה מהמקום, מהחלקיק הראשון של הבריאה.

אך חכמת הקבלה מדברת על רשימות, על נתוני מידע, שנמצאים בניצוץ הראשון, שממנו נוצר כל החומר. הרשימות הללו מתגלות בזו אחר זו, בשרשרת, והרצון הכללי מממש אותן בכך שהוא בונה את החומר. דווקא זה מהווה את הגורם להתפתחות ההדרגתית. בתיאוריה של דרווין אנחנו רואים את ההתגלות החיצונית, אך המהות היא במנוע הפנימי, בכוחות האבולוציוניים הראשוניים. הם נובעים מהרשימות.

מה היה באותו הניצוץ ההתחלתי, שממנו נוצר המפץ הגדול? האם שָם היה מושרש כל החומר של היקום העתידי? – אין שום היגיון באמירה מהסוג הזה. בניצוץ הזה היו רק שני דברים: אנרגיה ומידע. הם כללו בתוכם את כל הבריאה, ומהם החלה כל ההתפתחות. האנרגיה (האור) השפיעה על המידע (הרשימו), והתהליך החל.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 24.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לאן הובילה אותנו שרשרת התפתחות הגֵנים
כל היקום – מניצוץ אחד
בריאת העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest