דף הבית / חינוך, ילדים / אפשר להסביר הכול

אפשר להסביר הכול

כדי לפתור את הבעיות שבהן שוקע העולם, אנחנו צריכים להפעיל מערכת חינוך בקנה מידה רחב, שתסביר לאנשים את מהות השינויים הנחוצים. בהתחשב במגבלת המשאבים, עקרון החלוקה הצודקת עומד על סדר היום העולמי. במקום לחיות באשליות, האדם צריך להבין שאין לו ברירה אחרת. כי במקרה ההפוך הוא עתיד למצוא עצמו עם הפנים למטה במצב של נפילה חופשית: עני מהעולם השלישי יהפוך לעני מרוד, והאירופאי המבוסס יישאר חסר כל, כשעשרות מיליוני פליטים ומהגרים ישטפו את אירופה.

ולכן אנחנו מקבלים את העיקרון הזה כדי להינצל, ומביאים אותו לעולם. איננו מדברים על סתם רצון טוב, אלא על מצב ללא מוצא, ועל הנחיצות להגיע לאיזון עם הטבע. אין כאן שום דבר חדש, אנחנו פשוט לומדים מהטבע, חוקרים את התוכנית שלו, ומתנהגים בהתאם. זו אינה גחמה של מישהו, אלא צו השעה.

היום ישנם מספיק נתונים מדעיים וסטטיסטיים, שמאשרים שכל זה באמת כך. בסופו של דבר האדם יראה את התמונה הברורה שבה אנחנו נמצאים בתוך מלחציים: מבפנים האגו לוחץ עלינו, ומבחוץ הטבע. ההסברים הנכונים והמבוססים יעשו את שלהם, וכל ממשלה שתבין את זה, תהפוך למשרד חינוך אחד גדול.

ישנה דוגמה טובה מאוד של תעמולה דומה: מסע הפרסום על איסור העישון במקומות ציבוריים, שהקיף את כל העולם. עוד מעט גם בבית ניתן יהיה לעשן אולי רק בשירותים. כך נפטרים מתופעה מזיקה, שממנה צריך להיפטר. המעשנים שותקים, כל השאר מסכימים. אין שום גלי מחאה והפרות סדר.

העניין הוא, שמסע התעמולה נערך בחכמה. הסבירו לאנשים שהעישון מזיק לא רק למעשן עצמו, אלא גם לסובבים אותו. וחוץ מזה קיים הצורך לבזבז הרבה כסף לריפוי המעשנים הכרוניים ולתמיכה בהם. באופן כזה מדובר על בעיה סוציאלית, על נזק לחברה כולה, ולאדם פשוט אין לאן לברוח.

באופן דומה ניתן לפתור כל בעיה. העיקר לארגן בצורה נכונה את הדעה הכללית של החברה. תעמולה עולמית, או במילים אחרות "חינוך גלובלי", זהו המפתח להצלחה. רק שבמקרה הנתון אנחנו מדברים על בריאותו של האורגניזם שהוא כלל האנושות. תתחיל להסביר לבני האדם את מה שהטבע דורש מאיתנו, והם יראו שזה באמת כך.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עצירה מנסיבות אובייקטיביות
חינוך העולם החדש
על מה מרקס לא סיפר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest