דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מציע "להתחבר לטוב"!

אני מציע "להתחבר לטוב"!

כל אחד חייב להרגיש על עצמו את השפעת הסביבה בכל יום, ולא רק לערב אחד בכנס, שבו אתה נמצא בהתלהבות מיוחדת כזאת, כביכול מתעלה מעל עצמך, יוצא מתוך עצמך החוצה ונכלל בתוך מצב הרוח הכללי, שוכח מהאגו שלך.

עלינו לספק לעולם כולו כזאת הרגשת ביטחון, התלהבות, התעלות והשתוקקות למטרה. אחרת, כיצד נציע לו "להתחבר לטוב"?

אך אני שומע מאנשים רבים שהם מרגישים ירידה ואכזבה. כלומר אנחנו מצפים לקבל משהו בתמורה למעשינו, ואיננו מקבלים, ואז מתקלקל לנו מצב הרוח. אך מי שמצפה להשפעה (חפץ חסד), הוא שמח בחלקו. ומה יש לו? – שום דבר! אפילו חולצה אין לו, כמו במשל על הצדיק שחי ביער – כלומר אין לו לבוש על אור החכמה.

אין לו אור חכמה או מילוי אחר, אך הוא שמח מפני שהוא התעלה מעל האגו שלו. וזהו התיקון שעלינו לקבל קודם כל. והבורא כמובן לעולם לא ייכנע לעקשנות המתמדת שלנו, ולא יתגלה. הגילוי שלו – הוא התיקון שלנו. אם נגיע לתיקון כזה, שנקרא "לקבל על מנת להשפיע", נתחיל לגלות אותו.

הרי אני הוא הפעולה של הבורא. ואם אני מקבל בכוונה על מנת להשפיע, הפעולה שלי נקראת "הבורא", הכוח המוביל, שפועל בתוך המובל. בצורה כזאת עלינו לעבוד בכל פעם, להתנתק יותר ויותר מהרצון האגואיסטי שלנו, מהחשבון: כמה הרווחתי. ורק אז החברה יכולה להחזיק אותי, כדי שכל הזמן אשאר באוויר ולא אפול. רק היא יכולה לספק לי כוח וביטחון בצדקת הדרך, על אף שאינני מקבל כלום. וכדי שאתגאה בכך שאין לי כלום, אני בכל זאת ממשיך, ייתכן שאפילו בשמחה דווקא מכך שאני מכוון להשפעה ואינני מקבל דבר לעצמי! אני בודק ומעריך את כל אלה ביחס לסביבה.

לכן, עלינו לבנות סביבה כזאת, כדי שתמיד, ללא הפסק, נרגיש בתוכנו את ההתלהבות, כמו בערב הכי מרגש בכנס, ואפילו בכל פעם יותר ויותר.

מצד אחד, אנו חייבים לארגן כנסים ולהיפגש. אך מהצד השני, עלינו להשתוקק לכך שהמצב המרגש זה יישמר בתוכנו תמיד ולא ירד. כפי שנאמר על יום השבת המיוחד, שמסיים את השבוע, שהמטרה היא להשיג מצב כזה שבו כל יום יהיה כמו שבת. כלומר לא תהיינה שום ירידות, אלא עלייה רציפה, גמר התיקון.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השמחה היא סימן להשפעה
כדי לא לדרוש: "תן"!
להתכונן לפגישה הצפויה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest