דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אז היכן ה"אני" האמיתי?

אז היכן ה"אני" האמיתי?

שאלה: כיצד ניתן לקבל מהסביבה הערכה לכוונה להשפיע?

תשובתי: תאר לעצמך שחוץ מהסביבה אין כלום. אין בורא, אין תכונת השפעה, אין שום דבר חוץ מהסביבה.

אנחנו חושבים שקיים עוד משהו, ולכן זה לא כל כך נורא: ישנה סביבה, אבל ישנו גם הבורא, ישנם היחסים שלי איתו. אך למעשה כל זה אינו קיים, אלא קיימת רק הסביבה.

או שאתה מרגיש את עצמך בתוכך, או שאתה מרגיש את עצמך בתוך הסביבה. זה גם יהיה אתה, אבל ה"אתה" המושלם, שצירף לעצמו את כל החלקים המפוזרים שלו.

חוץ משני המצבים הללו אין שום דבר. או שאתה שקוע ב"אני" הנוכחי שלך, או שאתה נכלל בסביבה, שעכשיו אתה מתאר לעצמך שהיא נמצאת מחוץ לך, בקבוצה, ברצון הכללי. אבל זה אתה!

למעשה, הדימוי הנוכחי שלי על עצמי נובע מכך שהאגואיזם שלי מנתק אותי מה"אני" האמיתי שלי, ואני מחשיב את עצמי כקיים מחוצה לו. אך זה לגמרי להיפך! כל הכלי (הרצון) של הנשמה שלי הוא שָם, בתוך ה"אני" האמיתי שלי. רק ההסתרה פועלת עליי כך שאני מחשיב אותו כזר. בהמשך יתגלה לי: ממי גנבתי? את מי רימיתי? למי הזקתי? – לעצמי ! לקרובים אליי ביותר, הכי קרובים שרק ניתן לדמיין!

שאלה: באיזה תנאי אני יכול לקבל את חשיבות ההשפעה מהסביבה?

תשובתי: באמונה למעלה מהדעת! אתה מחפש הוכחה וחיזוק רציונאלי, איזשהו היגיון בכך שאתה פונה לקבוצה ומקבל ממנה תמיכה. אך אין בזה שום הגיון! אילו היית יכול לבסס את זה מבחינה הגיונית, היה כדאי לך להימצא בקבוצה הזאת מנקודת מבט אגואיסטית, למשל כמו בנבחרת הכדורגל. אך כאן אין לך שום תמיכה רציונאלית!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא אינו קיים מחוץ לנו
לגו מחלקי הבורא
הסביבה היא הנשמה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest