דף הבית / משבר עולמי / הלקחים מאסונות הטבע

הלקחים מאסונות הטבע

כשאנחנו מביטים על אסונות הטבע, איננו רואים את סיבתם האמיתית. מובנים לנו הגורמים הגיאולוגיים והאקולוגיים, התופעות של העולם הדומם, אך מי מנהל את דרגת הדומם? אנחנו אומרים: "חוקי הטבע". אך זאת אינה תשובה. מהי בכל זאת הסיבה לכל המתרחש? מספרים לנו על המחזוריות של התהליכים הטבעיים, כאילו שזה באמת מסביר משהו. למעשה, אנחנו בורחים מהתשובה ומתכסים בניסוחים מרגיעים.

אך הם אינם מרגיעים את האדם, מפני שבכך הוא אינו פותר את הבעיה, והיא יכולה לחזור כבר ברגע הבא. יתר על כן, אפילו אם היא לא תחזור, היא בכל מקרה נשארת לא מתוקנת ומאיימת להפוך לצרות מסוג אחר.

העניין הוא לא מה יתפוצץ איפה. כל העולם רועד באופן קבוע באמפליטודה הולכת וגדלה. אנחנו רואים בעליל את הקצב והעוצמה של הזעזועים הללו, שמתגלים בצורה חדה יותר בפתאומיות שלהם.

אנחנו צריכים להבין שלכל זה ישנה סיבה: חוסר האיזון שלנו עם הטבע. אנחנו נמצאים במערכת גלובלית, שלמה והוליסטית. הכול בה אחיד ומאוחד, ולכן אין לנו ברירה אחרת, אנחנו חייבים לבחון ולראות את עצמנו כמקושרים הדדית לחלוטין. במערכת גלובלית ואינטגרלית פועל חוק, שלפיו כל אחד משפיע על כולם.

כתוצאה מכך אנחנו חייבים לקבוע את כללי התנהגות שלנו על פני כדור הארץ. איננו יכולים לשנות את טבע האדם, אך בואו נעשה את מה שבכוחנו. בין המדינות, העמים וכל הארגונים חייבים לקבוע חוקים של שיתוף פעולה, הדדיות, ויתורים הדדיים, חוקים שבלעדיהם המערכת אינה יכולה להתקיים.

את הצעד הראשון לקיום החוקים האלה קבע הלל הזקן: "מה ששנוא עליך, לא תעשה לחברך". קודם כל, תיזהר לא להזיק לאחר. תסתפק במה שיש לך, אל תחמוד את רכושו, את החופש שלו, או את החיים שלו.

אל תסתכל על אחרים, תסתפק במה שיש לך. זהו התנאי הראשון. זה עדיין לא איחוד, אבל בכך אתה מפסיק להפריע לאחרים, להזיק להם. אולי עדיין אינך מפעיל את המערכת בצורה הטובה, אך כבר אינך מנצל אותה בצורה הרעה.

זה נכון שהאדם היום אינו מסוגל לכך. ולכן אנחנו צריכים להתחיל לעסוק בחינוך הכללי של כל האנושות. כל אחד צריך להרגיש שהוא חי בעולם גלובלי ואינטגרלי, ולהסביר לעצמו מה זה אומר. וזה אומר שפשוט אין לי אפשרות לצפות לטוב האישי שלי על חשבון מישהו אחר. זה לא מציאותי, לא בר ביצוע.

אנחנו צריכים לחייב כל מדינה וכל עַם להתכחש לשיטות הכוחניות, עד לביטול כל הגבולות וכל סוג של שליטה או ניצול. לפחות בצורה כזאת. לא צריך לעשות טובות, אבל לפחות כל אחד יבין שאם הוא מזיק לאחר, הנזק חוזר אליו כבומרנג, ובסיכומו של דבר, הוא מזיק לעצמו.

הנורמות האלה חייבות להיות מונהגות בצורה של חקיקה, לצד עבודת הסברה וחינוך. בעל הסולם כתב על כך ב"כתבי הדור האחרון". וחייבת להיות ממשלה כלל-עולמית שתדאג לכך, ולא האו"ם, שאין לו שום כוח ריאלי, ושדומה לשוק שבו כולם צועקים זה מול זה.

חייבת להיות ממשלה כללית משותפת, בעלת כוח ריאלי. אם מישהו אינו משתף איתה פעולה, מופעלות עליו סנקציות: "לא רוצים לקיים את החוק של שיתוף פעולה והדדיות? אנחנו מנתקים אתכם מהמערכת. נראה כיצד תרגישו בעולם הגלובלי עם ברזים סגורים". הרי אף מדינה ואף עַם לא יוכלו להתקיים בניתוק מהאחרים.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 14.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כמו טיפה בחלל
חינוך העולם החדש
גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם

One comment

  1. כוכבה פרץ

    שלום לרב: אני מבקשת להעביר את התגובה לרב תודה. בקשר לאסון הנורא שקרה ביפן אני חושבת שמאחר והבורא העיר את הניצוץ של הנשמה בנו שזה חלק אלוקה ממעל רק בניצוץ הזה אנחנו יכולים להיות בקשר עם הבורא ולכן שאנחנו ביחד נפגשים לומדים אנחנו צריכים לפני כל מפגש לעצום עיניים למשך דקה ולדרוש מהבורא כח הברכה ואור חסדים לתיקון כל העולם וזה מה שאנחנו לומדים בזוהר שכאשר מקיימים תורה ומצוות לשם שמיים כלומר שאנו מברכים ברוך אנו צריכים לכוון למשוך שפע וברכה לעולמות ולעולם שלנו וכאשר אומרים אתה מכוונים לבקשת אור חסדים לעולמות ולעולם שלנו וכאשר אומרים הויה מכוונים עסר ספירות של קדושה שלמות ומתוקנות ואם כולנו נמלא את התפקיד שלנו כאדם שהבורא העיר אותנו זה ייתן לנו את הפריצה של המחסום לעולם הרוחני שאנחנו כולם מצפים לו וזה נקרא שאנחנו ישראל אור לגויים ועם סגולה ומפיצי תורת השם ברבים כלומר למשוך את אור החסדים וארו המחזיר למוטב לכל העולם כי רק לנו יש אפשרות להיות בקשר עם הבורא דרך הניצוץ של הבינה שהבורא העיר בנו ובאמת בגללנו העולם סובל ואנחנו מרגישים צער השכינה כירידות והרגשות רעות כחלק מהשכינה אז בואו כולנו יחד לפני כל לימוד או מפגש נעשה כוונה למשוך שפע וברכה ואור חסדים לתיקון כל הנשמה מאהבה עצמית שזה מה שמפריד בינינו לבין הבורא בגלל שינוי צורה לאהבת הזולת כאיש אחד בלב אחד כולנו חלקים של השלם כאמצעי להגיע לאהבת השם יתברך בשני היצרים טוב ורע כאחד עד הטוב השלם שזהו הבורא אחד יחיד ומיוחד אין עוד מלבדו ונמלא את תפקידנו כאור לגויים וכעם סגולה כי רק ביחד נצפה ונקווה לישועת השם ולגאולה שלמה באחישנא ולא בעיתה לחיים חברים לחיים טובים שלמים ונצחיים אור אחד ורצון אחד באהבה חלוטה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון. כוכבה פרץ מחיפה חברה ואוהבת לנצח את כולם ומצפה כבר לגמר התיקון אמן ואמן. תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest