דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשיעור הזוהר: שאלות ותשובות, חלק א'

בשיעור הזוהר: שאלות ותשובות, חלק א'

שאלה: כשאני קורא בזוהר, אני מרגיש מילוי, שנעלם כעבור זמן מה. אני משתדל למצוא את הכוח שמשפיע עליי, ושוב חוזרת אותה התחושה, ושוב היא נעלמת. האם זה צריך לעבוד בצורה כזאת?

תשובתי: נכון, בדיוק כך! ובכל פעם, כשהאדם ממשיך, שוכח, בורח במחשבותיו וחוזר, הכול מתחיל מההתחלה. וזה טוב מאוד! שום דבר אינו נעלם, אלא "פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול", ואז זה מתגלה לו.

שאלה: כיצד אני יכול למדוד שהכוונות שלי עובדות נכון?

תשובתי: לפי המידה שבה אני מתחיל להרגיש יותר שאני תלוי בקבוצה ומשיג את התיקון יחד עם החברים.

שאלה: מה לעשות אם אינני מבין את הטקסט שאנחנו קוראים בזוהר, ובזמן הקריאה משתלטות עליי הרבה מחשבות זרות?

תשובתי: קודם כל, חוסר ההבנה הוא לא בעיה. אין כל צורך לדאוג לזה. האדם חייב להרגיש ולא להבין.

יגיע הזמן שבו הרצונות שלו יהיו מתוקנים עד לרמה שכתובה בזוהר, ואז הוא יבין, מתוך ההרגשה. תחילה הוא ירגיש, ולאחר מכן יבין, בכל פעם יותר ויותר. כך התינוק מרגיש את העולם, מבלי להבין מה קורה, ובהדרגה רוכש את השכל.

לכן האדם צריך לדאוג לפתח את הרצון עד לדרגה שעליה אנחנו קוראים בזוהר. ואנחנו קוראים על צורות ההשפעה, על היחסים בין הפרצופים הרוחניים: מלכות, בינה, ז"א, אבא ואמא, ישסו"ת. שהאדם ידאג שהרצון שלו יעוּבַּד תחת השפעתן של אותן הפעולות שאנחנו מקבלים כתוצאה מהפעולות הללו, שאנחנו קוראים עליהן מבלי להכיר אותן.

ולכן בזמן הלימוד אני צריך לחשוב כיצד עליי להשתנות, היכן הכוח המתקן אותי. כאילו אני מקבל עכשיו אינפוזיה, ומחכה מתי סוף סוף התרופה תשפיע, כמו שנאמר: "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי".

שאלה: כיצד לצפות לתיקון מהזוהר, אם אינני מרגיש שאני "חולה"?

תשובתי: גם את זה חייבים להרגיש בדרך. אך מה הכוונה "אינני מרגיש חולה"? האם אתה נמצא באותה התמונה של העולם הרוחני שעליה מדבר הזוהר? אתה חייב להרגיש שהפעולות האלה עוברות עליך, שאתה נמצא בעולם הזה, מבדיל ומבחין בפרצופים הרוחניים, בעליות והירידות שלהם. האם אתה נמצא בעליות והירידות האלה, בכל מיני השינויים האפשריים? האם אתה מרגיש אותם או לא? אם לא, אז יש לך על מה לחשוב…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לזרום עם הזוהר
לצפות לריפוי מהזוהר
לא ניתן להבין את ספר הזוהר בעזרת השׂכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest