משקפיים שבורות

בעולם לא קיים רע, קיימת רק חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב. וזה אינו איזשהו יחס מרגיע, כמו בדת, זה לא ניו אייג' ולא מדיטציה מזרחית שמדכאת את הרע. בחכמת הקבלה האדם מתקדם כמו בשתי מסילות: ה"טוב" וה"רע" הולכים במקביל ועומדים זה כנגד זה, בדומה ל"פלוס" ו"מינוס". וכל זה כדי לברר את המצב שלנו, לחבר את ה"טוב" וה"רע" באמצע, ומהנקודה הזאת להתחיל לעלות ב"קו האמצעי".

בקו שמאל קיים הרצון ליהנות, ובקו ימין קיים כוח האור, ואנחנו יכולים להפגיש יחד את הרצון ואת האור, לחבר אותם באמצע ומכאן והלאה להשתמש בהם כבר בצורה נכונה. כך אנחנו מפתחים בתוכנו את תכונת ההשפעה, "חוש" חדש, שבעזרתו נרגיש את כל הטוב שבו אנחנו שרויים.

אם כך, רק מי שמשתמש בשיטת הקבלה, בשיטת "ג' הקווים", יכול לומר שאין בעולם רע. הרי הוא אינו עוצם את העיניים, אינו מסתתר מהרע שמתגלה בעולם, אלא מסתכל על כל הרע המתגלה הזה כעל סימפטומים הכרחיים, שמצביעים על חוסר התיקון שלנו.

הרע קיים רק בתפיסת המציאות שלנו, כמו שנאמר: "כל הפוסל, במומו פוסל". ולכן אנחנו קובעים לעצמנו שהרע שמתגלה נמצא בתוכנו. ואם נתקן את הראייה ואת התפיסה שלנו, את התכונות המקולקלות שלנו, שמציירות לנו את התמונה השקרית, נראה את העולם האמיתי, בעיניים של האור…

כך אני מתקן את תפיסת המציאות שלי. ואז העולם שהרגשתי מחוץ לי ובתוכי, מתאחד למציאות אחת שלמה, והיא כולה הופכת להיות שלי. אבל רק מי שיודע לעבוד עם ג' הקווים, שעליהם מבוססת שיטת התיקון שחכמת הקבלה מעניקה לאדם, יכול להתקדם לגילוי המציאות האמיתית, לגלות ולהשתמש בכל הרצונות ולחבר אותם לתמונה שלמה אחת, של הרמוניה פנימית וחיצונית, המתמזגות לאחד.

במשך כל הדורות האנושות עסקה בשאלה הזאת של הטוב והרע. על זה בנויות כל המיתולוגיות, הפילוסופיה, היחס לחיים, לטבע, לחברה האנושית, לעצמי, למשפחה. בני האדם האמינו שקיימים מלאכים טובים ורעים, הבורא הטוב והשטן הרע. כלומר כל הטבע נחלק לשני חלקים, כוחות הטוב והרע, מלאך המוות והבורא, שנלחמים ביניהם.

הגישה של חכמת הקבלה שונה לחלוטין. חכמת הקבלה אומרת שבמציאות אין אף אחד חוץ מהבורא, שלגמרי אינו משנה את היחס שלו כלפינו. קיים רק כוח אחד שפועל בבריאה. אך אנחנו מרגישים בתוכנו את ה"עזר כנגדו", את הרצון האגואיסטי שלנו, שעוזר לנו להכיר את העולם שסביבנו, עד שנתחיל להזדהות איתו ולהתמזג עימו.

גילוי הרע מתרחש רק כדי להראות לנו איפה עוד להשקיע מאמצים כדי להשיג את הדבקות. אין רע! אלא רק מראים לי היכן צריך להוסיף עוד קצת רגש ושכל כדי להשיג את האיחוד, החיבור, הדבקות עם הבורא.

מתוך שיעור בנושא "אין דבר רע בעולם, הכול נחוץ וראוי לתפקידו", 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב
כדי שלא נראה עוד רע בעולם
מי מקרין את הסרט הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest