דף הבית / קבלה ומדע / טבע / צונאמי בתוך תוככי נשמתך

צונאמי בתוך תוככי נשמתך

שאלה: מה צריך להיות היחס הנכון לאסונות הטבע שאנחנו עדים להם, או לבעיות אחרות?

תשובתי: אנחנו חיים בזמן מיוחד, שבו הרצון האגואיסטי שלנו מתחיל להראות לנו את חוסר שיווי המשקל עם הטבע בכל דרגותיו.

הדרגה הנמוכה ביותר היא הטבע הדומם, שבה אנו מגלים עכשיו את חוסר ההתאמה שלנו לטבע הכללי, חוסר ההרמוניה. אותו הדבר גם ביחס לדרגות הבאות: הטבע הצומח והחי, פשוט עדיין איננו שמים לב לכך. אך אנחנו נמצאים במשבר נוראי, "משבר ביחסים" עם המלאך שנקרא "דומם", עם המלאך שנקרא "צומח" ועם המלאך שנקרא "חי". כל צורות הטבע הללו נמצאות בחוסר התאמה ניכר ומנוגדות לנו. חובתנו היא לתקן אותן, מפני שרק האדם מסוגל לתקן את שאר חלקי הטבע בכך שהוא מתקן את עצמו. לכן, האסונות שאנחנו רואים מסביבנו הם ההשתקפות שלנו. כל האחריות היא עלינו בלבד, ואין לנו מה לדרוש מדרגות הדומם, הצומח והחי. הן עולות ויורדות יחד עם האדם.

לפי הבעיות בעולם הדומם, הצומח והחי שסובב אותנו, אנחנו יכולים לראות עד כמה אנחנו בעצמנו מקולקלים. כל האסונות הללו הם ההשתקפות של הפגמים שלנו. שלא לדבר על דרגת ה"מדבר" בטבע, על החברה האנושית. תראו מה קורה בעולם.

אנחנו יכולים פשוט להפוך את החיים שלנו לגן עדן עלי אדמות, אך תראו מה אנחנו עושים עם עצמנו. אם חיזר כלשהו מהחלל החיצון היה רואה מה אנחנו עושים כאן על כדור הארץ, הוא היה חושב שאנו פשוט מטורפים. אז היכן השכל והרגש האנושיים שלנו? האם אדם חושב, רציונלי, יסדר כך את החיים שלו? רק טיפש גמור או מי ששונא את עצמו יכול לעשות כך.

כלומר, אנחנו מגלים עכשיו בהדרגה את המצב הפנימי האמיתי שלנו. ורק דרך התיקון הפנימי נגיע להרמוניה עם העולם החיצוני.

מתוך שיעור בנושא "אין דבר רע בעולם, הכול נחוץ וראוי לתפקידו", 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפיתרון נמצא בינינו
כיצד למנוע את מכות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest