דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכנס הוא מאיץ ההתקדמות העוצמתי ביותר

הכנס הוא מאיץ ההתקדמות העוצמתי ביותר

אנחנו רואים לפי האבולוציה של האנושות במשך אלפי שנים, שההתפתחות מתרחשת באופן הדרגתי ורבגוני. יש לה תוכנית וכיוון מיוחד וכל פרט מתחבר לתהליך הכללי, נכנס לחשבון הכללי וכך בהדרגה מצטברים השינויים.

באותו האופן מתבצע התיקון הפנימי שלנו. ועל אף שאנחנו ממהרים לסיים אותו במהירות המרבית, הוא בכל זאת לוקח זמן ודורש פעולות רבות, כשאנחנו נעים פעם קדימה ופעם אחורה, עוברים עליות וירידות. התיקון אינו מתבצע ברגע אחד. זהו תהליך שלם של שינויים מצטברים, שבו כל "פרוטה" מצטרפת לחשבון גדול. ולכן הוא לוקח שנים.

והאמצעי המועיל ביותר לתיקון הוא פעולת החיבור. לכן המקובלים מלכתחילה מציבים תנאי: האדם שמביאים אותו מלמעלה לקבוצה צריך להחליט שהעבודה העיקרית היא להתכלל בה ולהתחבר עם האחרים, והלימוד הוא רק האמצעי לחיבור שלנו.

כלומר, זה הפוך לחלוטין ממה שאנחנו חושבים כשאנחנו מגיעים לקבוצה. אנחנו חושבים בהתחלה שהקבוצה היא פשוט מקום שאפשר ללמוד בו, כמו באוניברסיטה, כדי לקבל ידע. אך כאן הכול הפוך, ועוברות שנים עד שהאדם מתחיל להבין במקצת שהעיקר הוא לא לקבל ידע, אלא להגיע לשינוי התכונות שלו. בזכות הלימוד המשותף בקבוצה הוא מקבל כוח שינוי מיוחד ומרגיש את השפעתו דווקא לפי היחסים שלו עם הקבוצה.

התוצאות האמיתיות של ההתקדמות נמדדות לפי המידה שבה האדם מרגיש את עצמו קרוב יותר או רחוק יותר מהקבוצה, עד כמה הוא זקוק לה, עד כמה הוא מסוגל להתקרב, איזו חשיבות הוא מעניק לה. הכול נמדד רק לפי היחס לקבוצה, כי בסופו של דבר דווקא איתם הוא צריך להתחבר, כדי שבתוך הקשר הנכון שלהם, בתוך החיבור שלהם כאיש אחד בלב אחד, הוא ירגיש את העולם הרוחני.

האנשים שסביבו הם לא סתם חברים ללימוד. הם הופכים לחלקי הנשמה שלו. הרי בתוך האדם אין נשמה. לשווא מנסים המדענים למצוא אותה איפשהו בתוך הגוף. נשמת האדם נמצאת בכל האחרים. עד כמה שהוא מסוגל לצאת מעצמו ולהתחבר עם החברים שנמצאים מחוץ לו, כל הרצון ה"חיצוני" הזה שלו נקרא הנשמה שלו.

לכן אנחנו כל כך מחשיבים את הכנסים שלנו ואת האירועים שבהם מתאספת כמות גדולה של אנשים מכל העולם ונוצר כוח איחוד עוצמתי. במשך כל השעות של הכנס אנחנו בעצם מבצעים תיקונים, דווקא בחיבור בינינו. לכן עלינו להעריך מפגשים מהסוג הזה כאמצעי החשוב ביותר להתקדמות. אין דבר מועיל יותר להתקדמות של כל אחד מאיתנו ושל כולנו יחד לקראת התיקון וגילוי העולם הרוחני.

וגם בכנסים, לא קורה הכול בפעם אחת, אלא "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול". צריך לעבור דרך כמה מפגשים כאלו, עד שנשיג חיבור כזה שבו נגלה בינינו את הקשר האמיתי שבו יפעל האור העליון ובתוכו הוא יתגלה, זה מה שנקרא גילוי הבורא לנבראים.

לכן לפני ההגעה הפיזית לאסיפה כזאת, עלינו להכין את עצמנו נפשית, לכוון את עצמנו להיות מוכנים להיכנס למקום הזה: להכיר את כל האירועים שמצפים לנו, את חומרי הלימוד, את השירים, את נושאי הדיון. לדעת כמה שיותר על הכנס. ואז יהיה לנו קל יותר להתרכז בחוויות הפנימיות שלנו, מבלי להתפזר ומבלי לבזבז את כוחות הלב והמוח על הפרטים הטכניים החיצוניים.

מתוך שיעור בנושא ההכנה הפנימית לכנס ארה"ב, 11.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הטיפה האחרונה
כנס = תאוצה
כוח הכנסים – לא ניתן להשוות את זה עם שום דבר אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest