דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר חי לגילוי הבורא

ספר חי לגילוי הבורא

אנחנו קיימים בעולמנו, וכל אדם מרגיש שהוא חי בחברה מסוימת, בתנאים הסובבים. כשאנחנו מסתכלים על אחרים, אנחנו רואים שאנשים נולדים, חיים ומתים, דור אחרי דור. אילו לא הייתי רואה אף אחד, לא הייתי יודע מה מתרחש בעולם הזה, האם ישנו תהליך התפתחות כלשהו. על עצמי לא הייתי מזהה את התהליך הזה. תארו לעצמכם: האדם קיים לבד. אין לו למי להשוות את עצמו, והוא אפילו אינו יודע שהוא מתפתח, מתבגר. הוא פשוט חי, מבלי לראות את השינויים בתוכו: "זה אני".

אך בסביבת אנשים אחרים, האדם מתחיל להשוות את עצמו אל האחרים, ואז הוא מזהה את תהליכי ההתפתחות. כמו במראה, הוא רואה את עצמו ביחס לאחרים: "האדם הזה גדול, ואילו אני קטן. זאת אומרת שגם אני אגדל ואהיה גדול!"

כלומר, כשאנחנו נמצאים בתוך החברה, אנחנו רואים את התהליך שאנחנו עוברים בחיים, ומתחילים לשאול את השאלה על מטרת קיומנו, על משמעות החיים. חכמת הקבלה מסבירה שמטרת חייו של האדם בעולם הזה היא, שבקשר עם האנשים האחרים הוא יראה שהחיים הללו חולפים, ומהחיים עצמם אין שום תועלת, ולא משנה כיצד תחיה – יותר טוב או יותר רע – לכולם אותו הסוף. לכן, תהליך ההתפתחות שלנו אינו מסתכם בחלק הגשמי בלבד. אתה יכול להתעלות מעליו למימד פנימי יותר, גבוה יותר: המימד הרוחני.

מאחורי כל הגלגולים של ההתפתחות הארצית שנראית לעינינו, עומד כוח מסוים, שמפעיל את החומר כולו. אתה יכול להתקשר לכוח הפנימי הזה, להזדהות איתו, להכיר את כל התהליך שהוא מפעיל, להבין מה מפעיל אותו, מה הוא רוצה מהחומר הזה ולאן הוא מוביל אותו. ואז תבין את הגורל שלך, את הייעוד שלך, מדוע נתנו לך הזדמנות כזאת לרכוש קשר עם הכוח הזה ששולט בכל המציאות, מה אתה משיג על ידי זה. לאדם מתגלה הרצון וניתנת ההזדמנות להכיר את סוד החיים והקיום, את המטרה של כל מה שקורה במציאות, לפתור את בעיית החיים והמוות.

על מנת למשוך את הכוח הזה שמפעיל את כל העולם הגשמי, על מנת להכיר אותו ולהתקשר איתו, קיים ספר הזוהר, המקור. אם אני מתחבר לספר הזה, לא סתם קורא, אלא רוכש קשר פנימי אליו, אני מגלה שם את אותו הכוח שמחיה ומנהל את כל המציאות, את הטבע כולו, את העולם שבו אני נמצא.

המנוע הפנימי הזה שמפעיל את הכול, מתחיל בהדרגה להיפתח בפניי. בהתחלה אני מגלה את הכוח שמניע את הכול מאחורי כל החומר. לאחר מכן, אני מתחיל לגלות את הקשרים שהכוח הזה יוצר בין חלקי החומר, את שיתוף הפעולה בין הכוחות שנמצאים מאחוריהם. לאחר מכן אני מתחיל לגלות את המקור הפנימי יותר, שממנו מגיעים כל הכוחות הללו: הכוח האחד, המחשבה האחת, שנקראת מחשבת הבריאה.

מאחורי ריבוי הכוחות שעומדים מאחורי כל חלקי המציאות החומרית, אני מתחיל לגלות כוח אחד, מחשבה אחת. ואז כל המציאות הזאת שמתגלה לעיניי, שנובעת מאותה המחשבה, מחשבת הבריאה – כל זה יחד נקרא "הבורא", מלשון "בוא וראה". אתה בא ומגלה את המציאות כולה בצורתה החיצונית, כפי שאנחנו מרגישים עכשיו, ובצורה הפנימית יותר, שנקראת העולם הרוחני. אתה מגלה את שתי המציאויות יחד. אתה מגלה את כל שלימות הבריאה, כאן ועכשיו.

על מנת לגלות לנו את כל המציאות השלמה, נכתב ספר הזוהר. כך עלינו להתייחס אליו. לאחר מכן אנחנו נגלה שהזוהר בכלל אינו ספר, אלא מערכת מיוחדת, שנקראת "ספר הזוהר". ה"זוהר" הוא אותו האור העליון, אותו הכוח שמגיע אלינו מהמקור העליון שלו. ה"זוהר" הוא ה"זיהרא עילאה" שיורדת אלינו.

לכן, כשאנחנו קוראים את הזוהר, אנחנו יוצרים קשר עם המערכת העליונה הזאת. זהו כביכול ספר חי. הוא פועל עלינו, יש בו כוחות מיוחדים. הרי הוא קשור גם אליי וגם לעולם שעומד מאחורי החומר, עולם הכוחות.

הספר הזה הוא המתאם, המתווך ביני לבין הכוחות שעומדים מאחורי הטבע. לכן, עליי להתייחס לספר הזה כאל אמצעי לגילוי הבורא, המציאות הכללית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוחו של ספר הזוהר
מכשיר ייחודי לגילוי האור
ספר הזוהר – מורה הדרך לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest