דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנס שעומד לקרות או-טו-טו…

הנס שעומד לקרות או-טו-טו…

תפקידו של הנברא הוא ללכת לקראת מצבים חדשים, פתאומיים ובלתי צפויים מראש, כשהוא מארגן לעצמו את כל התנאים להמשכת הכוח העליון שמסוגל לשנותו.

לכן הפעולות האלה נקראות "סגולה". ישנן פעולות מוגדרות בצורה מדויקת, שאותן הנברא חייב לבצע: לעורר בעצמו את הרצון שלו, להכין אותו, לבוא לקבוצה ו"לקנות את החברים", בכך שהוא נותן לקבוצה ומשפיל את עצמו.

צריך לקבל מהם התפעלות מגדלות המטרה, "לעשות לעצמו רב", כלומר מורה, שאצלו הוא מוכן ללמוד יחד עם החברים, ולהתחבר לרצון אחד כללי ומשותף, לכלי אחד, כדי לתקן את השבירה.

בתוך השבירה מתגלה לנו התיקון שלנו, המצב המתוקן והאור העליון שממלא את הכלי הרוחני המתוקן שלנו. כלומר יש כאן פעולות שניתן לתאר בצורה מדויקת ולבצע בצורה מעשית, גם כשאנחנו נמצאים עדיין בתוך הטבע האגואיסטי שלנו, במצב הלא-מתוקן. והשלב הזה קיים בכל מדרגה, אפילו במדרגות הרוחניות.

והפעולה מצד העליון היא האור העליון (אור ע"ב ס"ג או האור המקיף), שמגיע בצורה שאינה מובנת לנו ומשפיע עלינו מבלי שנרגיש ונשים לב אליו. אנחנו מרגישים רק את התוצאות מהשפעתו.

ולכן קיים הנתק הזה בין פעולות הנברא והשפעתו של הבורא בתגובה לפעולות האלה, אם הן מסודרות בצורה נכונה. כלומר מצד הנברא לא נצפית שום שרשרת של סיבה ומסובב, ולא מובן לנו כיצד מתרחשת הפריצה ומתי היא תתרחש. לכן כל העבודה הזאת נקראת "סגולה".

אך כל זה מפני שהנברא מתכוון לקבל טבע חדש, שאינו קיים בו עכשיו. ולכן איננו יכולים לראות ולהרגיש את השינויים שצריכים להתבצע בנו. לכן זה נקרא נס.

אך כשהאדם מקבל מלמעלה את השינויים האלה בתוכו, הוא מבין את סדר הפעולות שדרכן הוא עבר, ועל העבר הוא כבר יכול לומר: "יגעתי ומצאתי!".

המציאה היא הנס (ה"סגולה"). בכל פעם אנחנו צריכים להשתדל לעשות את כל מה שרק ניתן, כמו שנאמר: "כל מה שבכוחך לעשות, עשה!". ואז תמצא! דווקא בזה נקבע הנתק בין שתי המדרגות: המדרגה הנוכחית שלי, שאני שולט בה, מרגיש אותה, מבין אותה, מסדר בה את הכול בעצמי, "עושה כל מה שבכוחי". ולאחר מכן, אני "מוצא" מצב חדש לחלוטין, שמגיע בצורה של נס. הרי אני מקבל טבע חדש לגמרי, שאינני יכול לצפות לו ולהרגיש אותו מראש.

מתוך שיעור בנושא "סגולת הלימוד", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להיוולד מחדש בכל מדרגה
פיזיקה מדויקת ולא הוקוס פוקוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest