דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למסור לעולם את שיטת החינוך

למסור לעולם את שיטת החינוך

מתוך שיעור מס' 3 בכנס "קבלה לעם" במצוקי דרגות

כל הקבוצות צריכות לחשוב כיצד לבנות את עצמן, כדי לעשות מכל חבר אדם. כיצד הקבוצה פועלת על כל אחד? כיצד אני חושף את עצמי להשפעתה? אני צריך כל הזמן לדאוג רק לכך. אני יכול להצליח רק אם אני מבין שהאור, הבורא, פועל עליי דרך הסביבה, רק אם אני מעמיד את הסביבה ואת עצמי במצב שיאפשר לאור להשפיע עליי ולעשות ממני "דמות" שונה, שישנה את התכונות שלי ויבנה אותן בצורה מסוימת, שיפסל אותי. ואז הנקודה ההתחלתית של שורש הנשמה שלי תגדל באמת, ויצמח ממני מה שטבוע בתוך השורש שלי ובתוך ה"פאזל" הזה אני אתפוס בדיוק את המקום שעליי לתפוס על מנת להשלים את כל הכלי העצום, האינסופי.

זוהי העבודה שלנו בקבוצה. מובן שהיא מתחלקת למרכיבים שונים: חלק גברי וחלק נשי, ילדים ומבוגרים, ותיקים וחדשים, הקבוצה שלנו ביחס לישראל, וישראל ביחס לאומות העולם… בעצם, התביעה שלהם מאיתנו היא מפני שאיננו מממשים את ייעודנו: להיות "ממלכת כוהנים". כפי שכותב בעל הסולם במאמרו "הערבות", דווקא את התפקיד הזה אנחנו צריכים למלא.

מפני שאיננו ממלאים את תפקידנו כלפי האומות, אנחנו מקבלים מהם בתגובה יחס מתאים. ולכן אנחנו חייבים, מהר ככל האפשר, לבנות מערכות חינוך לעולם כולו ולהיות מוכנים לקבל את כולם. למעשה, ממש לא חייבים להפוך הרים לשם כך. אנחנו רואים שכמות קטנה של אנשים שקשורים לבורא מספיקה על מנת להעביר את האור לעולם כולו. יש לנו את הבסיס והאמצעים הדרושים לכך. הכול תלוי רק במימוש.

כולי תקווה שהשנה נארגן את כל הקבוצות שלנו, כולל קבוצות הילדים, וכן נאחד את כל הקבוצות לקבוצה אחת גדולה, וכך נצא לעם ישראל, ובעזרת הקבוצות שלנו בחו"ל, נצא לעולם. ברגע שאנחנו מתחילים לדבר על הפצת שיטת החינוך, האנשים מקשיבים מייד. אתם יודעים שישראל אינה "חביבה" במיוחד באו"ם, אך כשהודענו על הנושא שאנחנו מעוניינים לדון בו, כבר אחרי כמה ימים הזמינו אותנו לכנס גדול של אונסק"ו, שמוקדש לשאלה הזאת.

ולכן את כל הלימוד וההפצה שלנו צריך לראות כמו מבנה האדם: הדמות הגדולה המאוחדת של נשמת אדם הראשון, הדומה לבורא. זה מה שעושה כל אחד מאיתנו וכולנו יחד.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס מצוקי דרגות, 25.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו משתדלים, האור פועל
דוגמה מוחשית אחת שווה יותר מכל המילים
עלינו להיות "אור לגויים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest