דף הבית / משבר עולמי / ההתפרקות השיטתית של המשפחה

ההתפרקות השיטתית של המשפחה

שאלה: בעולם המודרני דורשים מהנשים להיות כמו הגברים. מהיכן זה מגיע? מהו המקור של הסטייה הזאת?

תשובה: האגו שלנו. איננו רוצים להתחשב באדם, בטבע שלו ובדרישות שלו. אנחנו מסתכלים על כל אחד ומחשבים כמה ניתן לקבל ממנו.

אנחנו "זורקים" את הנשים לעבודות "נשיות", את הגברים – לעבודות "גבריות". איננו מתייחסים באחריות וביצירתיות לחברה, איננו בונים אותה על בסיס חשבון נכון.

הרי למען רווחת הכלל, אנחנו צריכים שהגברים והנשים יתחברו ויולידו מספר מסוים של צאצאים, לפחות שניים, ואפילו קצת יותר. האם אנחנו יוצרים תנאים מתאימים לכך? – לא. במקום זאת אנחנו דורשים מהם להצליח במילוי תפקידים כלשהם. התוצאה מתבקשת.

בחברה המודרנית מופצים הרעיונות של חירות מנטל המשפחה, הסביבה מעודדת את חיי הרווקות ואנשים באופן טבעי נסחפים עם "הזרם" הזה. הנה התוצאות: למשל, ירידה בשיעור הילודה בקרב האוכלוסייה באירופה. בארצות הברית המצב עדיין שונה.

האנשים אינם רוצים להעמיס על עצמם. הם מסכימים להוליד מקסימום ילד אחד, ולרוב הוא גדל לא במשפחה אלא עם אימו הגרושה או הפרודה.

כיצד ניתן בתנאים כאלה לחשוב על חברה מתוקנת? אנחנו בונים בשיטתיות מצבים שבהם האנשים אינם זקוקים למשפחה או לילדים. "למה אני צריך את כל זה, אם במשך כל החיים אני יכול לדאוג רק לעצמי?" בשביל מה אגואיסט צריך אישה וילדים? ועל אחת כמה וכמה שהוא אינו צריך חברה, עַם או בכלל את כל האנושות.

כך אנחנו הורסים את עצמנו. יש מספר מדינות שחוקיהן תואמים במקצת את הכיוון הנכון, אך ככלל, המדינות אינן דואגות באופן שיטתי לדור הצעיר, אינן מובילות אותו ליצירת משפחה ולגידול ילדים. ההיפך הוא הנכון, חיים קשים ניצבים בפני הזוגות הצעירים. החברה האנושית עדיין אינה חושבת על כך, היא עדיין אינה מבינה מהו המבנה הנכון שלה.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 06.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על הרס המשפחה
אישה מחפשת משמעות
שוויון אמיתי ולא מזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest