דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על פי חוק ההשפעה המקסימלית

על פי חוק ההשפעה המקסימלית

הרשימו הוא תמונה, צורה שקובעת את המצב העתידי, אך מגיעה מהעבר.

נניח שאתמול בערב הייתי במסעדה ושילמתי 100 שקלים על הארוחה, הזמנתי חמש מנות, נרנח"י שלם. אולם היום יש לי רק 50 שקלים במקום 100, והמלצר אומר שאני שוב יכול לקבל חמש מנות, אך כבר לא כמו קודם: במקום אומצה – קציצה, במקום סלמון – דג מלוח… – אך עדיין יהיו חמש צלחות.

אני דורש בהתאם למה שקיבלתי קודם, הרי אינני מבין טעם אחר. אך המסך (הכיסוי) שלי מתאים רק למה שאני יכול לקבל עכשיו. אני עורך את החשבון יחסית למה שהיה. וברור שבסופו של דבר אני מקבל לא את אותו הדבר, אך זה לא חשוב לי! כיצד אני יכול לדרוש אור שעדיין לא היה בי, ושאין לי נתונים עליו? כיצד אני עורך חשבון על המצב החדש? הרי זוהי מדרגה חדשה, ענקית, הבדל עצום!

העניין הוא שאני מחשב כיצד אגיע להשפעה המקסימלית לבורא, ולכן לא חשוב לי מה אני מקבל היום! אפילו אם זו תהיה קציצה מאודה במקום הכבש על האש שאכלתי אתמול – אך זה המקסימום שאני מסוגל, ואני שמח שיכולתי לבצע את החישוב המקסימלי הזה למען הבורא. לכן, אני מתייחס למה שמתגלה לי כאל המילוי הכי רצוי.

הרי מדובר על הכוונה שלי להשפיע ולא על החלק שאקבל בצלחת. כל מה שהבורא ייתן לי, זה יהיה המקסימום שלי, ולכן זה נהדר! לכן אנחנו מסוגלים לבצע חישוב מדויק של מצבים שמעולם לא התגלו בנו. הרי אנחנו מחשבים לא את איכות האור שאנחנו מקבלים, אלא את איכות תכונת ההשפעה שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד עובד הגֵן האינפורמטיבי (הרשימו)
האור של המצב העתידי
בהשפעה כולם שווים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest