דף הבית / כלכלה / כסף / "לכו ותתפרנסו זה מזה"

"לכו ותתפרנסו זה מזה"

כתוב: "לכו ותתפרנסו זה מזה". כלומר, אנחנו כל הזמן מנהלים סחר חליפין, מעבירים זה לזה רצונות ומילויים, וכל אחד משלם לשני וממלא אותו באיזה דבר. העולם שלנו הוא מערכת שלמה, גלובלית ואינטגרלית, שבה צריך לספק כיסוי לכל רצון. הכיסוי הזה הוא התשלום על מימושו ומילויו של הרצון.

כל המערכת הזאת צריכה להשיג את מצבה הסופי, מצב של שלמות והרמוניה, שבו כל הרצונות יהיו מלאים ויקבלו כיסוי. לשם כך, כל אחד צריך שיהיה לו מסך על כל הרצונות שמתגלים בו, כלומר הוא צריך שיהיה לו "כיסוי", "כסף", כדי לשלם על כל צרכיו.

לא חייבים לשלם בכסף. ניתן גם לשלם ביחס טוב, בחיוך, בטובות הדדיות: "אתה לי ואני לך", או ביגיעה. זאת אינה חייבת להיות החלפה של מוצרים תמורת כסף. המושג "כסף" רחב הרבה יותר מסתם שטרות נייר.

הכסף הוא התשלום על מילוי הרצון, שעל ידו נמדד החיסרון ומילויו. הרי איננו יודעים את גודל הרצון, הוא נסתר מאיתנו. המילוי מגיע מלמעלה וגם עליו אי אפשר להגיד כלום מראש. רק לפי כמות המאמצים שהושקעו אנחנו יכולים להעריך דבר כלשהו, כשאנחנו רואים את החיסרון והמילוי נפגשים זה עם זה בעזרת המאמץ שלי, המסך שלי. רק באופן כזה ניתן להעריך את עצמנו.

ב"כסף" מודדים בסופו של דבר את גודל הפרצוף הרוחני שלי, גודל ה"אדם" שבי, לפי גודל המסך שלי, היכולת שלי לקשור את הרצון אל האור. גובה האדם נמדד לפי מידת הקירבה שלו לבורא, וזה נמדד לפי הכסף שלו, לפי גודל הכיסוי, המסך.

אך בעולם שלנו הכסף הופך לכיסוי לאגו. איננו מכסים על ידו את האגו שלנו, אלא אנחנו רק מגדילים אותו ומנסים למלא אותו כפי שהוא, בצורה אגואיסטית. ובסופו של דבר אנחנו נשארים ריקים. הרי אי אפשר לקבל את המילוי בצורה אגואיסטית ולהצליח לשמור אותו.

אם המילוי נכנס ללא המסך האנטי-אגואיסטי, אלא בעזרת הכסף ה"מזויף" שלנו, האגו שלנו – המילוי מייד מכפיל את הרצון, ואנחנו נשארים מרוקנים כפליים בהשוואה למה שהיה. זה נקרא ש"הצדיקים יורשים כפליים והרשעים מפסידים כפליים", כלומר מרגישים ריקנות כפולה. אך הריקנות הזאת היא הרווח, כי בסופו של דבר היא תביא אותם לתיקון, מה שנקרא "בדרך ייסורים".

כך מתרחשת ההתפתחות בעולם שלנו, בזכות מימוש הרצונות האגואיסטיים. ובסופו של דבר אנחנו מגיעים למשבר נוראי, משבר בלתי נמנע. זה לא משבר כלכלי, ולא המשבר של המטבע, אלא המשבר של השימוש האגואיסטי בכסף, שחייב להביא מתישהו להתמוטטות כל המערכת הזאת. זהו תהליך הדרגתי שנהיה עדים לו בעתיד הקרוב. הוא יתגלה יחד עם השימוש הנפשע באגו שלנו, ניצול הזולת, ועוד. בבת אחת יתגלו כל פגמי האגואיזם.

מתוך שיעור בנושא כסף, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכסף הוא כיסוי על הרצון
עולם הכסף המזויף
בשביל מה אנחנו צריכים כסף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest