דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיטה ממקור ראשון

שיטה ממקור ראשון

המקובלים נבדלים זה מזה בדרגות ההתפתחות שלהם, דרגות ההבנה וההשגה. ודאי שזה קשור גם לסוגי הנשמות שיורדות לעולם שלנו בכל דור.

ב"נבואתו", בעל הסולם כתב שהבורא אמר לו: "קח חרב בידך". החרב הזאת היא בעצם סימן לכך שהבורא נתן לו את הכוח לרפא את השבר האנושי. "לך ותצליח. כי עד עתה עוד לא היה לי איש נאמן כמותך".

באחד ממכתביו, בעל הסולם כותב שהאר"י הוא הגדול שבמקובלים, מפני שהוא גילה לנו את שיטת התיקון. איננו מסוגלים להעריך את גובהם האמיתי של המקובלים. לדוגמה, בעל הסולם כתב שרבי עקיבא היה גבוה יותר מהרשב"י, אך הרשב"י גילה הרבה יותר מרבי עקיבא, ולכן בעינינו הוא מוערך יותר, מפני שאנחנו מקבלים ממנו יותר.

כך גם האר"י גדול יותר וחשוב יותר עבורנו. הוא פיתח את שיטת התיקון שלנו, מפני שהנשמה שלו שייכת לסוג של משיח בן יוסף. בעל הסולם כתב שאחרי האר"י לא היה אף אחד שהבין את שיטתו לכל עומקה. היו הרבה מקובלים, אך בעל הסולם היה הראשון שזכה לקבל את נשמתו של האר"י.

אין זה תלוי בכוחותיו של האדם, לא בחכמתו ואפילו לא בשקידתו בלימודים. כאן פועל הייעוד הפנימי, שנובע ממערכת הנשמות, ולכן בעל הסולם אומר שהוא פשוט זכה לכך, ורבים אחרים לפניו לא זכו.

איננו מבינים את זה, אלא אנחנו רק רואים שכך או אחרת, לכל אדם בעולם יש גורל משלו, מה שנקרא "מזל משלו", השורש שלו. ואנחנו צריכים לשמוח על כך שקיבלנו את הלימוד מהאדם שהתגלגלה בו נשמת האר"י, כדי לתת לנו, בעידן המודרני, את שיטת התיקון. לכן אנחנו משתמשים בכתבי בעל הסולם. כשאנחנו מתכוננים לשיעור, חשוב מאוד להרגיש שאתה הולך ללמוד מהמקור הראשון, המקור העיקרי, המקור הגבוה והאמיתי ביותר.

איננו מתמצאים בעולם הרוחני, אך גם בעולם הגשמי לפעמים נדמה לנו שמישהו זכה ויש לו מזל, שמישהו הצליח באופן מקרי. לאחד ההצלחה עולה בהרבה מאמצים וכוחות, ולאחר המזל כביכול מחייך.

מתוך חכמת הקבלה אנחנו מבינים שזה נובע משורש הנשמה. ולכן העובדה שזכינו במורה כמו בעל הסולם, היא סיבה לשמחה גדולה ובסיס לביטחון מוצק. יש לנו עזרה מנשמה מיוחדת, שדרכה הבורא משפיע עלינו ודרכה אנחנו מתחברים לבורא.

בסופו של דבר, אנחנו מקבלים את הכוח מלמעלה, דרך כל מערכת הנשמות המתוקנות, ודואגים להעביר אותו הלאה, לנשמות הלא-מתוקנות, לכל מי שעדיין לא בא במגע עם הכוח שמתקן וממלא אותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"צעדי המשיח"
נשמה – זה אור הבורא
שליחותה של נשמה ענקית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest