דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להלביש את עצמי בהשפעה

להלביש את עצמי בהשפעה

השלב הגדול בדרך שלנו הוא השלב של רכישת תכונת האמונה, במילים אחרות, תכונת ההשפעה. לפי המידה שבה אנחנו רוכשים אותה, אנחנו מתעלים מעל לטבע שלנו ומלבישים את תכונת ההשפעה על תכונת הקבלה שלנו. בסופו של דבר, אנחנו מקבלים את ההתלבשות השלמה והמלאה על כל הרצונות שלנו, על כל התחומים שלהם ועל כל צורות ההתכללות האפשריות שלהם.

לאחר מכן אנחנו ממשיכים בעלייה, לקראת האמונה השלמה. זה אומר שמהאמונה הפשוטה אנחנו עוברים לשלב השני של התיקון ורוכשים את תכונת האהבה. ואז אנחנו מתקנים את הרצונות שלנו, ממלאים אותם באור חכמה, בתענוגים, ובכך מבצעים את פעולת ההשפעה.

אם כך, השלב הראשון הוא חפץ חסד, דרגת הבינה, שבה אנחנו רק מתקנים את הרצון לקבל בכוונה האלטרואיסטית שמתלבשת עליו בתכונת האמונה (ההשפעה). כך אנחנו משיגים את שלוש הספירות הראשונות של בינה.

לאחר מכן אנחנו עוברים לשבע הספירות התחתונות שלה, ורוכשים את היכולת לצרף לעצמנו כלים (רצונות) זרים, לתקן אותם ולמלא אותם. בדומה לבינה שממלאת את התחתונים, גם אנחנו נוכל למלא את הכלים האחרים. כיצד?

כל עוד הם זרים, אינני יכול לעשות את זה. אני אמלא אותם רק כאשר אצרף אותם אליי והם יִשרוּ בתוכי, כמו בשלב של עיבור, יניקה או מוחין. כזה יהיה היחס שלי כלפיהם. זה כבר נקרא אמונה שלמה, אור חסדים במילוי אור חכמה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בדרך אל האמונה
רק תרצה
אמונה שלמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest