דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות השימוש של האגואיזם: אל תשתמש

הוראות השימוש של האגואיזם: אל תשתמש

לפני שכולנו מגיעים יחד לשיעור, כל אחד חייב להתכונן. אני מתכוון להעמיד את עצמי תחת השפעת הסביבה. בחברים שלי מסתתרים כוחות אדירים, כוחות הבורא, ואני רוצה להימצא תחת השפעתם, רק זה מה שיכול לשנות אותי.

הסביבה היא כמו כור, כמו מנגנון גדול, כמו מחלקה רפואית או אפילו בית חולים שלם. היא משנה, מרפאת, מעצבת אותי בהתאם למדרגה הרוחנית הראשונה. כך אני צריך להתייחס אליה, כאל העזרה הראשונה שאני זקוק לה באופן תמידי. אני מגיע שוב ושוב כדי לקבל טיפול רפואי, וכך בהדרגה אני מתרפא. אני שומע יותר, מבין יותר, מסכים יותר ומרגיש יותר. אני רואה כיצד מתגלים בי היסודות שלא היו מקודם, ובהם אני הופך להיות רגיש יותר לסביבה בכללה. אני מתחיל להרגיש את התופעות העיקריות שנובעות ממנה, את ההוכחות לנוכחות הכוח העליון בתוכה.

לאט לאט זה מופיע בהרגשות שלי, ולאחר מכן בשכל ובהבנה שלי. ההתרשמויות החדשות מוטבעות על ההרגשות, והשינויים שבהן מביאים לי מחשבות חדשות שמתאחדות והופכות להבנה. כך אני מעצב וקובע קשר יותר ויותר חזק עם הכוח העליון, שכבר מתגלה בי.

לכן חשוב לבנות יחס נכון כלפי הסביבה, במיוחד בזמן הלימוד. זה הדבר החשוב ביותר עבור האדם, מפני שבכך הוא כביכול מקבל את הטיפול המרפא היחידי, מבצע את פעולת התיקון היחידה שיכולה להתממש בו ולהביא אותו לכיבוש העולם הרוחני. דווקא כך האדם "כובש" אותו, כשהוא משתנה בעצמו. ולכן נאמר: "איזהו גיבור? – הכובש את יצרו", כלומר משנה אותו בהתאם לרצון הרוחני.

איננו מסוגלים לפרוץ מתוך עצמנו החוצה ללא השינויים הפנימיים. רק בעולם שלנו זה עובד איכשהו, על אף שאנחנו תמיד רואים שזה לא הביא לתועלת ממשית שתישאר איתנו לנצח. בכל פעם זה מתרחש, ולאחר מכן זה חוזר אלינו כבומרנג, בצורה של כישלון נוסף, כדי שנלמד כלל פשוט: כל שימוש באגואיזם הוא רק לרעתנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניסיונות ראשונים
רגע החולשה של הכובש המהולל
השלב המסוכן ביותר של הדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest