מטריצת האיחוד

99.99% מכל השינויים מתבצעים בנו באופן בלתי מודע ובלתי מורגש, על אף שאנחנו משפיעים על הפעולות הללו ומזרזים אותן על ידי ההשתוקקות שלנו. אך הדברים מתבצעים בדומה לתהליכים הפיזיים בגוף שלנו, שעליהם איננו צריכים לחשוב. הרי אינני דוחף את הדם בעורקים שלי ואינני דואג כיצד פועלת מערכת הלימפה, מערכת העצבים, וכל יתר האיברים שלי. אני יכול בכלל להתנתק ולישון, מבלי לחשוב על שום דבר, והגוף שלי בכל זאת ימשיך לחיות ואפילו לגדול.

בהתפתחות הרוחנית זה מתבצע באותו האופן. קיימות המון פעולות כאלה, שבהן איננו צריכים להשקיע את ההכרה שלנו ולקבוע את הצורה והסדר שלהן. קיים רק מרווח צר מאוד, שבו אנחנו קובעים ומשתתפים בעצמנו. וזה מספיק, בזכות זה אנחנו משיגים את הכול!

הרי אנחנו מגלים את ה"איחוד". ובזכות האיחוד הזה, בזכות הדבקות שאליה אנחנו משתוקקים, אנחנו משיגים את הידע של כל שאר המרכיבים במערכת, שעליהם לא עבדנו! אני עובד על השגת הדבקות בבורא, היכן שניתנה לי הבחירה החופשית, ואומרים לי שאם אשנה את הכוונה שלי להשפעה, אצליח להבין את הבורא. ואם אבין את הבורא, תיפתח בפניי כל המערכת הזאת, ואבין הכול!

לכן, אינני צריך לעבוד על כל המערכת, לחקור את כל ההיבטים הרבים שלה, ולהבין את אינספור התופעות שבה. בזכות הרצון להשפיע שאני רוכש, אני מסוגל להבין את כל מה שמתרחש בה. אנחנו עובדים בשטח קטנטן, ומתגלה בפנינו עולם עצום! כמו שנאמר: "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח גדול לעולם העליון".

אחרת, לא היה ניתן ללמוד את המערכת העצומה הזאת, עם המורכבות האינסופית שלה והכמות האינסופית של החלקים שמקושרים ביניהם באינסוף קשרים. הרי המערכת הזאת כל הזמן משתנה, וכל אחד, בבחירה החופשית שלו, קובע את השינויים עבור כל השאר.

במתמטיקה, כדי לגלות נעלם אחד, אנחנו צריכים משוואה אחת. אם יש לנו שני נעלמים, נדרשות כבר שתי משוואות. וכאן ישנו מספר אינסופי של נעלמים. משמע, דרושות אינסוף משוואות, שמקושרות יחד למערכת אחת. זוהי מטריצה עם מספר אינסופי של תנאים, שכל אחד מהם משתנה לפי חוקים משלו.

איננו יכולים לפתור תרגיל כזה, השכל הגשמי שלנו אינו מסוגל לזה. אין ברשותנו את האמצעים המתמטיים כדי לגשת איכשהו למערכת הזאת. אך בעולם הרוחני אנחנו מסוגלים לעשות את זה, מפני שאנחנו משיגים את הרצונות להשפיע, שבהם אנחנו משיגים שליטה על הכול.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן
תהיה בן אדם!
המערכת האנלוגית של העולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest