דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הספר הקסום שהוא גם רומן, גם ספר לימוד וגם ספר הרפתקאות

הספר הקסום שהוא גם רומן, גם ספר לימוד וגם ספר הרפתקאות

כשאנחנו פותחים ספרים כלשהם בעולם שלנו, אנחנו רוצים לקבל מהם הרגשה או שכל. הרי חוץ מזה אין שום דבר. מספרי ההרפתקאות והרומנים אנחנו רוצים להתפעל, לחוות את החוויות של גיבורי הסיפור. זה מובן לרגשות ולרצונות שלנו.

מספרי המדע אנחנו רוצים למלא את המוח שלנו בידיעות, וגם ברור לנו שלשם כך עלינו ללמוד אותם בעיון ולנסות לשמור את כל המידע בזיכרון ולאחר מכן לעבוד עם הנתונים הללו, למיין אותם בהתאם למה שאנחנו מנסים להבין. ההבנה נקראת הסדר הנכון של הנתונים. כל המידע מסודר בספר בצורה הנכונה, אני מכניס את הנתונים הללו לזיכרון שלי ומארגן אותם באותו הסדר, אך מתוך הבנה שאני צריך לסדר אותם בדיוק בצורה הזאת, ושכדאי לי לעשות את זה, מדוע וכיצד. אם אני מסכים עם הספר, זה נקרא שאני לומד אותו.

אך בלימוד חכמת הקבלה לא קיימת אף אחת מהגישות; לא הגישה הראשונה, גישת ההרגשה, ולא הגישה השנייה, גישת ההבנה. לגמרי לא! כאן אנחנו קוראים את הטקסט לא במטרה להרגיש. הרי נכון לעכשיו אין לנו מה להרגיש. גם איננו קוראים במטרה להבין. הרי זה בלתי אפשרי להבין את הכתוב. אנחנו קוראים אך ורק כדי להוציא מהטקסט את הכוח שמשנה אותנו. אנחנו רק צריכים שהוא ישנה אותנו!

זה נקרא "סגולה", "תכונה נפלאה", "נס", ורק את זה אנחנו צריכים. אך כדי לארגן את ה"נס" הזה, אני צריך שלושה מרכיבים:

  1. מורה שמכוון אותי ל"תכונה הנפלאה" הזאת. בעצם, המורה אפילו אינו צריך לדעת הרבה ואינו צריך להראות לי את הידיעות שלו. הוא אינו צריך לעורר בי לא רגשות ולא שכל. הוא צריך רק לכוון אותי להשגת ה"סגולה".
  2. קבוצה שגם היא, כמוני, משתוקקת לממש את ה"נס" הזה, לעורר את כוח התיקון.
  3. ספר. אינני יודע מהו הספר הזה. המקובלים אומרים שזהו ספר סודי שלא ניתן להבין את הכתוב בו, אך אם אני קורא אותו לשם ה"סגולה", הוא פועל עליי ומתקן אותי.

לכן ספרי הקבלה כתובים בצורה כזאת שאיננו מבינים בהם כלום. מלכתחילה איננו מתכוונים להבין אותם, הרי בכך היינו "גונבים" מהנחיצות ב"סגולה". גם איננו מתכוונים להרגיש כאן ועכשיו את מה שכתוב בספרים האלה. קודם כל אני רוצה שתתממש ה"סגולה", ואחר כך כבר אתחיל להרגיש ולהבין.

כשכתוצאה מה"סגולה" מגיע הגילוי, אני כבר נכנס לאותו העולם המופלא, שבו יש לי גם רגש וגם שכל, כמו בעולם שלנו. ואז אני רואה באותו הספר (שקודם לכן היה עבורי כמו סוד) שהוא מלא שכל ורגש, גם כמו ספר הרפתקאות, גם כמו רומן וגם כמו ספר מדע שמלא בחכמה.

כזה הוא ספר הזוהר, ספר מיוחד במינו, הספר הכי חזק בהשפעתו, ביכולת שלו להביא לנו את ה"סגולה". בדיוק את זה אנחנו צריכים לדרוש ממנו. רק בדרישה הזאת תלויה ההצלחה. אז בואו נקרא ולא נשכח את זה!

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 23.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החֵבל לעולם העליון
ברוחניות אין ספרים קלים
עולמו המופלא של הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest