דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חדשות רעות לאגואיזם

חדשות רעות לאגואיזם

המקובלים מלמדים אותנו על הדרכים שבהן כל אחד מאיתנו יכול להשיג את שורש נשמתו. הם אומרים שהעיקר זה הכוונה. למעלה קיים כוח שמיועד לתקן ולהעביר אותנו דרך כל השלבים עד למצב הסופי העליון. אולם אנחנו צריכים להקדים את העלייה על ידי הפעולות מצידנו: הבקשה והרצון.

הרי בסופו של דבר אנחנו צריכים להרגיש את מה שאיננו מסוגלים להרגיש עכשיו. כרגע אין לנו בכך שום אחיזה. המשהו הזה מצטייר לנו כאפסי וחסר משמעות. מדוע? – מפני שהתופעה שאותה אנחנו צריכים להרגיש היא ההשפעה ואהבה לזולת. וזהו כוח הבורא, התכונה שנקראת "בורא", שמקיפה וממלאת את כל המציאות. אך איננו מבינים ואיננו מרגישים את התכונה הזאת. איננו מסוגלים להתקרב אליה. בכוונה נבראנו הפוכים, כדי שנוכל לראות את האור מתוך החושך, ואז נבין, נרגיש ונגלה אותה.

אילו היינו מגלים את האור בפני עצמו, הוא היה רק מסנוור אותנו. אך אנחנו נמצאים ומתפתחים בתכונת הקבלה, וכך אנחנו רוכשים יותר ויותר הבחנות. לאחר מכן מגיע הרגע שבו אנחנו מתייאשים מתכונת הקבלה ונמשכים לתכונת ההשפעה. הניצוץ הזה שמתעורר בנו נקרא "הנקודה שבלב".

ואז מביאים אותנו למימוש שלה. אנחנו מגיעים למורה, לספרים ולסביבה. עכשיו, מהניצוץ הזה אנחנו יכולים לפתח את התכונה האמיתית של ההשפעה והאהבה לזולת. העבודה שלנו מורכבת מכל מיני פעולות, שבזכותן אנחנו מתחילים להעריך יותר ויותר את המורה, את ספרי המקור (ספרי הקבלה) ואת הסביבה, ומעלים אותם מעל לאגואיזם שלנו, מעל לתכונת הקבלה, כדי שתכונת ההשפעה תהיה חשובה יותר בעינינו, כדי שההערכה שלנו לאור תהיה גדולה יותר מאשר לחושך, כדי שהבורא יהיה מכובד יותר מהנברא.

אני קורא על כך בספרי המקור, וזה אומר שאני חייב להשתדל. אך כשאני נתקל בזה מקרוב, מהרגע שבו אני מתכנן להתחיל לרומם בעיניי את ההשפעה על פני הקבלה, מתגלה בי חוסר כוחות וחוסר עניין. להיפך, אני מרגיש שאין לי כל עניין לא במורה ולא בקבוצה ולא בספרים. הכול מאבד את הטעם.

מדוע? – מפני שהאגו שלי, הרצון לקבל שלי, אינו מרגיש כאן שום רווח. להיפך, מהרגע הזה הוא מרגיש שמצפים לו הפסדים. כיצד אני מסוגל לגרום לעצמי משהו רע, אם כולי רצון לקבל? אני פשוט אינני מסוגל לגרום לעצמי רע. אז מה לעשות? הרי משתמע מכך שההתקדמות שלי לבורא היא התרחקות מתמדת ממה שנראה לי עכשיו כ"תענוג". יתר על כן, זוהי התקרבות אל ה"רע". האם זה אפשרי? – את התשובה ניתן לקבל רק על ידי חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 23.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההשפעה – בלתי נראית, אך חשובה מאוד
רק האור יעלה אותי
יתרון האור – מתוך החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest