דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / משימתו של עַם "המשתוקקים לבורא"

משימתו של עַם "המשתוקקים לבורא"

המטרה שלנו היא לעלות יחד במדרגות הרוחניות ולחבר בתוכנו את הרצונות המתוקנים, המלאים באור. וכאשר הקבוצה העולמית של "המשתוקקים לבורא" ("ישר א-ל") תתמלא בדעת, הדעת "תישפך מעבר לגבולות ישראל" ותמלא גם את "אומות העולם".

כלומר, כל הקבוצות שלנו בעולם כולו, כל אלה שיש להם את הנקודה שבלב ומשתוקקים לגילוי הרוחניות, צריכים להתחבר ביניהם ולהגיע למצב שבו השגתם הרוחנית תהיה כה חזקה, שהיא תמלא את הכלי (הרצון) שלהם ותישפך לתוך רצונותיהם של "אומות העולם". זה נקרא "להביא את האור לאומות העולם" ולהיות "משרתי הבורא" (ממלכת כוהנים).

ודאי שאנחנו צריכים להכין את העולם איכשהו לקראת זה, להפיץ לו את הידע על חכמת הקבלה, בצורה החיצונית שהאנשים מוכנים לקבל. אך עיקר "התפשטות חכמת הקבלה ברוב עם" מתרחשת מבפנים, מבלי שהאנשים עצמם ידעו על כך. הרי הם אינם מסוגלים לקלוט את החכמה מתוך הכרה, כמו אלה שלומדים אותה בפועל.

אך האנשים יתחילו להרגיש מבפנים את השפעת האור שממלא אותנו. הם ירגישו שיש בנו מילוי כלשהו, שממנו גם הם יתחילו לקבל הארה קטנה, ואז הם יימשכו לקבוצה שלנו. על כך אמרו הנביאים שאומות העולם יישאו את בני ובנות ישראל על כתפיהם לירושלים ("העיר השלמה", "היראה השלמה" מפני הבורא).

לכן, לשם הפצת חכמת הקבלה, עלינו קודם כל לדאוג לתקן ולמלא את עצמנו. לא מפני שאנחנו בעצמנו רוצים להתמלא, אלא מפני שאז נוכל להביא את האור לעולם כולו, ובצורה כזאת נשפיע נחת רוח לבורא. הנוסחה היא כזאת: עלינו לתקן את עצמנו, כדי להעביר את האור לכל שאר הנשמות ולהביא אותן לגמר התיקון, ובכך לבצע את המשימה שלנו, במטרה להשפיע נחת רוח לבורא.

כל שאר הנשמות אינן מסוגלות לתקן את עצמן מבלי להיעזר בנשמות "ישר-אל", שבהן מתעורר הרצון לתיקון. רק הנשמות הללו מסוגלות להיתקן ואחר כך להעביר את האור לכל שאר העמים. כלומר עליהן לחבר את כל שאר הנשמות, כשם שגלגלתא ועיניים מחברים את האח"פ. וכשנוצר הכלי (הרצון) השלם, יכול לשכון בו הבורא, האור העליון שימלא את הרצונות הללו. דווקא כך עלינו לראות את התיקון העצמי שלנו. לא לרצות אותו לעצמנו, אלא דרך תיקון אומות העולם, להשתוקק לגרום נחת לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 22.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן נמצאת "קבוצת אברהם" בימינו
השרשרת שדרכה מועבר האור
עסקת חבילה עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest