דף הבית / משבר עולמי / המרחב הווירטואלי עבור הקשר הפנימי

המרחב הווירטואלי עבור הקשר הפנימי

שאלה: אנחנו רואים שהאנשים בדור החדש אינם רוצים להתקרב זה לזה. לכן האינטרנט התפתח כל כך, מפני שהוא מאפשר לאדם לפעול מרחוק, מבלי להימצא פיזית בחברה. כך האנשים יוצרים מגע מבלי להתחבר זה לזה באמת. אם כך, כיצד נוכל להציע להם שיטה שכולה בנויה על חיבור והשפעת הסביבה?

תשובתי: זהו סימן טוב מאוד, זה אומר שקיימת כבר הכרת הרע. האדם אינו רוצה להתקרב לאף אחד ולגעת באף אחד, הוא מרגיש שהוא אינדיבידואליסט שאינו קשור לאף אחד, שאינו צריך אף אחד: לא הורים, לא אישה ולא ילדים. הוא רוצה להישאר לבד עם עצמו.

עכשיו כל אחד זקוק לדירה נפרדת. בדור הקודם כל אחד היה זקוק לחדר נפרד ועוד קודם לכן לא הייתה בעיה כזאת בכלל: האנשים היו חיים באותו החדר ולא היו מפריעים זה לזה.

הרב"ש סיפר שכשהתחתן הוא עבר לגור בבית של אשתו. המשפחה שלה הייתה ידועה בירושלים, והייתה להם דירת 2 חדרים. אך כולם, ההורים והילדים, היו גרים בחדר אחד גדול ואת החדר השני הם השכירו, כי חשבו שאינם זקוקים לו. בלילה, כשהגיע הזמן לישון, הם פרסו מזרונים ובבוקר הם אספו אותם והניחו בערמה בפינה. מלבד המזרונים ושולחן האוכל הקטן, לא היה בחדר דבר. כך היו חיים האנשים בירושלים בתחילת המאה ה-20. והיום, האדם אינו מסוגל לסבול אפילו את אשתו לידו בחדר. כך השתנה הטבע שלנו, ואנחנו צריכים להבין אותו. לכן אנחנו רוצים לעבור לקשר הווירטואלי.

הקשר הווירטואלי הוא החיפוש אחר קשר בדרגה גבוהה יותר. זוהי לא סתם החלפה של סוג קשר אחד בסוג קשר אחר. זהו קשר ברמה פנימית יותר. מופיעה בנו השאיפה להתקשר לעולם הפנימי של האדם, ברמת הפסיכולוגיה שלו.

אך עוד מעט האנשים יתאכזבו מהאינטרנט ויבינו שהוא אינו מסוגל לספק את הצורך שלהם בקשר פנימי אמיתי. כל ה-SMSים, המיילים והרשתות החברתיות לא יוכלו לתת מענה לדרישה שמתגלה בנו עכשיו ואנחנו עצמנו בינתיים איננו מבינים אותה. אך אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להתחבר, להשיג את הטבע, את העולם, להרגיש ולהבין את הכול ברמה גבוהה יותר מהרמה של היום.

הדור הצעיר בינתיים לא ממש מכיר בדרישה הפנימית הזאת שלו. אך הוא זקוק לא לקשר הווירטואלי שקיים כיום, אלא לקשר יותר פנימי, רגשי. ואותו נוכל להשיג רק אם דרך הקשר הווירטואלי נגיע למימוש חכמת הקבלה. וזה יתגלה לנו בקרוב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 21.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מכונת האינטרנט מסתובבת בינתיים ללא תועלת
פנים חדשות לפייסבוק
אינפוזיה רוחנית באינטרנט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest