דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / ללמוד לדבר בשתי שפות

ללמוד לדבר בשתי שפות

שאלה: אם חכמת הקבלה היא היסוד והבסיס לכל החכמות, האם כדאי שהילד יתחיל ללמוד אותה קודם, ורק לאחר מכן להתחיל ללמד אותו את שאר החכמות?

תשובתי: תחילה הילד חייב לערוך היכרות עם העולם שלו. אך כבר מגיל קטן, בערך מגיל שש, אם לא קודם לכן, אפשר להסביר לו במקצת את המונחים של חכמת הקבלה.

ילדים יכולים לתפוס את הידע הזה במקביל למדעים של העולם שלנו, בצורה טבעית, כשם שהם מסוגלים לזכור בקלות מספר שפות. באותו האופן, אנחנו יכולים להסביר להם את שתי השפות האלה של תפיסת המציאות: הפנימית והחיצונית. הם יקלטו את זה בקלות וזה כבר יהפוך להיות הבסיס של התפיסה שלהם, בדומה להרגל שטבוע בהם מהילדות.

צריך להסביר להם שבעולם פועלים שני כוחות. וכל מה שאנחנו רואים בעינינו הגשמיות זה את התמונות שמורגשות בחושים שלנו, כתוצאה מהפעולה ההדדית של שני הכוחות האלה. ואז הילד יוכל להבין את המהות הפנימית של כל תופעה שהוא צופה בה.

אנחנו יכולים לקחת כל חפץ – שולחן, כיסא, אדם, מכונית או מטוס – ובסופו של דבר לחלק אותו לשילוב של שני הכוחות האלה: הקבלה וההשפעה, ולברר מדוע השילוב המיוחד הזה יוצר בנו דווקא את הדמות הזאת של החפץ הגשמי. ואז הוא יבין מה ניתן לקבל ממנו וכיצד להשתמש בו כדי להגיע בעזרתו להישגים כלשהם, גשמיים או רוחניים. הרי הוא ידע את מקומו של החפץ הזה בכל המציאות, וזה מאוד חשוב.ׂ

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 21.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה ושבע החכמות החיצוניות
לשדרג את כל המדעים
מלידה אל דרך האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest