דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / השרשרת שדרכה מועבר האור

השרשרת שדרכה מועבר האור

שאלה: האם העולם יוכל לקבל את ההתנהגות והיחס שלך? האם זה לא נראה קשור לדת? הרי הקבוצה שלך נמצאת בישראל וחבריה נראים כשומרי מסורת.

תשובתי: אנחנו מנסים להפיץ את חכמת הקבלה בכל רחבי העולם, בצורה שתהיה מקובלת על כולם. אך לא ניתן וגם לא נדרש להסתיר את העובדה שחכמת הקבלה יצאה מתוך עם ישראל, ליוותה אותו במשך כל ההיסטוריה שלו והועברה דרך שרשרת מקובלים שהשתייכו לעם הזה.

הרי עם ישראל הוא עם מיוחד. הוא נוסד לא על בסיס לאומי, כמו כל שבעים אומות העולם. עם ישראל הוא ביסודו קבוצת מקובלים שהקים אברהם. קבוצת המקובלים הזאת נקראה "ישראל", מלשון "ישר א-ל", ישר אל הבורא, מפני שמטרתה לגלות את הבורא לאדם בעולם הזה.

אנחנו צריכים להמשיך את השליחות הזאת ולהפוך ל"כוהנים", כלומר להביא את שיטת התיקון לכל העולם ולהעביר את האור לכל העמים. זהו ייעודו של עם ישראל, על מנת ש"כולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדולם", "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים".

לכן אינני חושב שנוכל להצליח אם נתנהג באופן חופשי לגמרי ונחתוך לגמרי את הקשר עם השורשים שלנו, עם כל ההיסטוריה. אסור לנו להפריד את עצמנו מהשורש, אנחנו חייבים להיות מקושרים אליו. האדם, לפי מידת התקדמותו, יתחיל להבין מה תפקידו של עם ישראל ומהיכן הוא נובע. הוא ישנה את היחס שלו כלפי עם ישראל, ויתחיל להתייחס אליו לא כאל לאום, אלא כאל הנַשָׂא של שיטת התיקון, כאל קבוצת מקובלים מיוחדת, מורים רוחניים שצריכים לשרת את כל האנושות ולעזור לה להשיג את העולם הרוחני.

היחס בעולם ישתנה. כבר עכשיו יש לנו המון תלמידים בכל רחבי העולם, שנמצאים יחד איתנו בלב ונפש, ומבינים שמכאן, מהמרכז הישראלי, יוצא האור. כך מיושמת שיטת התיקון. האדם אינו יכול להשיג את התיקון מבלי להבין כיצד ומדוע הדברים התרחשו בהיסטוריה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 20.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קודם כל, תיקון הנשמה
מסנן רב-שכבתי לפני הכניסה
מתי תיפול חומת הברזל הזאת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest