אנחנו קובעים!

שאלה: כיצד להתכונן בצורה נכונה לשיעור הבוקר? כיצד לבנות את הדרישה הנכונה?

תשובתי: אנחנו שוכחים שאנחנו חייבים להביא לעולם את שיטת התיקון, ושאנחנו מאוד מפגרים בתהליך הזה. הרי כל עוד לא ניישם את השיטה בעצמנו, היא לא תתממש בעולם. אנחנו צריכים לממש את השיטה הזאת על עצמנו מתוך תקווה וכוונה שהיא תתפשט מהר ככל האפשר מאיתנו לאומות העולם, באמצעות הצינורות הפנימיים שמקשרים בינינו. עלינו להעביר להם את הקשר שלנו עם האור העליון.

אך יחד עם זאת עלינו להכין אותם מבחינה חיצונית, להעביר להם את החומרים שלנו בצורה יותר קרובה ומתאימה עבורם. ואז הם יוכלו לקבל אותנו.

כל הקבוצות שלנו הן סוג של חוליה מקשרת בין הרוחניות לבין אומות העולם, שאותן עלינו לקרב לבורא. אנחנו הכוח המרכזי בעולם, נציגי הבורא, ואנחנו חייבים לתקן את עצמנו כדי לתקן את העולם, כדי שכולם יחד יגיעו לדבקות בבורא וישפיעו לו נחת רוח.

בעל הסולם כתב שהאור העליון צריך להישפך אל העולם דווקא דרכנו. ואם בתוך עצמנו נתארגן בצורה כזאת שהפנימיות תהיה עבורנו עדיפה על החיצוניות, גם העולם פתאום יתחיל להעניק חשיבות גדולה יותר לפנימיות. הרי דווקא אנחנו קובעים את ההתנהגות שלו. אנחנו מציבים לעולם את סולם הערכים, אנחנו מחליטים עבורו מה חשוב יותר ומה חשוב פחות.

כשאנחנו מקרבים אלינו את העולם ברמה החיצונית וברמה הפנימית, אנחנו הופכים לכלי (רצון) אחד. מצד הבורא אנחנו גם כך כלי אחד, אך עכשיו הוא יהיה מאוחד בזכות היגיעה שלנו.

אם נציב את המטרה הזאת בראש סדר העדיפויות ונארגן את עצמנו בצורה הנכונה, יגיע אלינו מלמעלה כוח מיוחד, כוח התיקון. אך אם לא נצרף אלינו את אומות העולם, לא נקבל את הכוח הזה. הרי הייעוד שלנו הוא לתקן אותם, את האח"פ, את העולם!

לכן, כשאתה מתכונן לשיעור הבוקר, עליך לחשוב כיצד לקרב לבורא את אומות העולם, הרי הוא רוצה דווקא אותם. אתה רק "ממלכת כוהנים". הכוהנים רק משרתים את האחרים. דווקא כך עליך להרגיש את עצמך, ואז תראה איזה כוח ואיזו השגה אתה פתאום מקבל! אם כך, ההכנה הנכונה לשיעור היא לחשוב כיצד להביא את כל הרצונות הללו ("אומות העולם" שבתוכך) לדבקות בבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל כך קשה למצוא את המילים…
לתקן את העמים בתוכנו
הזריעה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest