להבין בלב

שאלה: אם ההתקדמות הרוחנית שלנו אינה תלויה בידע התיאורטי על מבנה העולמות והפרצופים, מדוע אנחנו מנתחים את הכול בצורה כל כך מפורטת בשיעורי "תלמוד עשר הספירות"? מדוע אנחנו שואלים שאלות?

תשובתי: אם תבין משהו במבנה העולמות בצורה לא נכונה, זה לא יפריע לך להתקדם רוחנית. אך אתה חייב ללמוד כדי למשוך אליך את האור.

הרי בזכות ההשתוקקות שלך להבין את מה שכתוב ב"תלמוד עשר הספירות", אתה בעצמך תרצה להיות במצב הזה ולהרגיש את העולמות העליונים. בסופו של דבר תבין שבלי הגילוי האמיתי לא תבין דבר.

עליך להשתוקק בכל הכוח להבין את הכתוב, כדי להבין בסופו של דבר שההבנה אינה מגיעה בזכות השכל אלא רק בזכות הגילוי. וכשתרצה בגילוי הזה, תקבל את התיקון. הרי גילוי פירושו הרגשה ריאלית ולא הבנה תיאורטית בשכל. כשתגלה את העולם העליון, תתחיל להבין אותו מתוך הרגשתך. על כך נאמר: "הלב מבין".

ועכשיו אתה משתדל להבין בשכל היכן נמצאת כל ספירה מבחינה גיאומטרית ולאן היא עולה או יורדת על המשבצות של הנייר, במקום לחשוב כיצד הספירות קשורות לפי תכונתן, לפי מהותן הפנימית. מאוד חשוב להיות מודע לזה, אחרת תפספס בגדול. לא שתפספס כמה ספירות בציור על הנייר, אלא תפספס את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בציפייה לאור התיקון
דגש על האיכות
להשתוקק אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest