חסד של אמת

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מהו בעבודה חסד של אמת": "צריכים להתחיל בעבודה על דרך "חסד של אמת", היינו בלי שום תמורה, אלא הכל יהיה לא לתועלת עצמו, אלא הכל לתועלת ה'".

אנחנו נולדים עם רצון שפועל בצורה מסוימת, שנקראת: לעצמו, בכוונה על מנת לקבל. כל אחד מאיתנו מרגיש שקיים לפניו עולם שכולל את ארבע דרגות ההתפתחות: הדומם, הצומח, החי והמדבר. אנחנו רוצים רק ליהנות מכל העולם הזה שמחוץ לנו.

ניתן לומר גם את ההיפך: האדם ירגיש טוב אם הוא ישתמש בכל העולם דווקא בצורה המסוימת שנקראת: לעצמו. בכלל, הדברים הללו יחסיים מאוד, מפני שאיננו מסוגלים להבחין במשהו הפוך מהם.

אך לאחר מכן האדם מגיע לייאוש מאותה המגמה ליהנות, ואז מתעורר בו רצון חדש, גישה חדשה: "אני חייב להתייחס לכל המציאות בצורה אחרת. כל זה שלי, כמוני. אינני מסוגל ליהנות לבד, אלא רק יחד עם כולם". מובן שההבנה הזאת אינה מגיעה מהאדם עצמו, אלא פשוט כך הרצון שהבורא ברא, יחד עם הרשימות שלו, "מתגלגל" ומתגלה כלפי האדם המרגיש.

אם האדם משתמש נכון בשיטת התיקון, הוא מתחיל לגלות יחס אחר למציאות שבו. ב-613 הרצונות שלו הוא מתחיל לגלות שכל החלקים שנראים לו חיצוניים הם בעצם שלו. ככל שהאדם יכול לשנות את היחס שלו אליהם, לראות בהם לא "זרים" אלא "קרובים", "שלו", כך הוא מתקדם כבר בתפיסה אחרת של המציאות: תפיסה גלובלית, כללית. מתברר שהכול זה הוא.

ואז, לאחר שהאדם התחיל לחבר את התפיסה שלו לרצון אחד, שאינו מחולק לחלקים נפרדים, הוא משנה את תמונת המציאות שלו. אין שום דבר מבחוץ: לא הטבע הדומם, לא הצמחים, לא בעלי החיים ולא בני האדם. כולם הם חלקֵי הרצונות שלו בלבד.

האדם משנה את היחס שלו. במילים אחרות, הוא מסדר את הרצון שלו כרצון אחד. כתוצאה מכך, הוא מגלה גם את ה"תוספת": הכוח האחד שממלא את הרצון הזה, שנקרא "הבורא". וכך, מתוך תיקון הרצונות, האדם זוכה להשגה חדשה: דבקות במקור.

זה נקרא "חסד של אמת". כשהאדם מתעסק ברצון להשפיע, מתקן את עצמו, את היחס שלו ואת תפיסת המציאות שלו, הוא זוכה ל"תוספת" הגדולה: גילוי הבורא והדבקות בו.

לכן יש עבודה של חסד: תיקון הכלים, ויש חסד של אמת: קבלה בכוונה על מנת להשפיע, כשהאדם מגלה את המציאות שכוללת את מוליד המציאות: הבורא. וכך אנחנו מגיעים מתיקון הבריאה למטרת הבריאה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפתח לרווחה את הרצון שלך
תגיד לי מי אתה ואגיד לך מהו עולמך
תוכנית בנייה בשם הויה

One comment

  1. שלום לרב לייטמן
    אתמול צפיתי בחלק מהשידורים של היום הפתוח,
    אני חווה את ההתקדמות האפשרית בגלל 3 מרכיבים בסיסיים הכרחיים-ספרים שלנו-קבוצה-מורה.
    שמתי לב שבתכניות טלוויזיה בערוץ שלנו-66, כשחסר אחד המרכיבים החשובים-המקורות, הספרים, נעלמת האמת, לתחושתי, ובא לידי ביטוי האגו "המיוחד" של כל אחד מאיתנו(כמובן שגם שלי…)
    מבינה שהאור מראה לי את כל התמונות והבירורים שלי בתוכם.
    אבל, האם בכל זאת יש מקום לשאלה שלי:
    מדוע יש תכניות בערוץ 66 שהן ללא הספרים, המקורות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest