דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט נכון על המציאות

מבט נכון על המציאות

האדם מתחיל מהנקודה שבלב, מטיפת הזרע הרוחנית. חוץ ממנה אין לו שום דבר מהעולם הרוחני. האדם נמצא בסביבה, ובכל זאת הוא מרוחק ממנה על ידי הרגשת הדחייה, ומאוחר יותר, על ידי השנאה. ההרגשות השונות מצטמצמות להרגשה של: "קיים אני וקיימת הסביבה". וזה בעצם מקום השבירה.

כל ההתנגדות והדחייה, כל ההתנגשויות, הקשיים וההפרעות – כולן באות כתוצאה מגילוי המרחק בין האדם לאחרים, גילוי המקום השבור בינו לבין הסביבה. אם האדם יברר נכון את המקום הזה, הוא יגלה בתוכו את הבורא, את האור שממלא את יחסו המתוקן כלפי הזולת.

הרצון המקולקל שלי מונח ביני לבין הסביבה. ברגע שאתקן אותו, אגלה בו את הבורא. ה"אני" שלי הוא רק נקודת העלייה, ההשתוקקות שקיבלתי באמצע החיים, וממנה מתחיל החשבון הרוחני שלי, ההתפתחות הרוחנית.

הכול מתברר בתנאי שאני מתאר לעצמי נכון את תמונת המציאות שבה אני נמצא. היכן כאן הסביבה שיכולה לתמוך בי? הרי פעם אחר פעם מגלים לי דחייה מהסביבה, דחייה מהמטרה, דחייה מהבורא. כל רגע עלי לבדוק את עצמי: האם חשוב בעיניי הכוח העליון, כוח ההשפעה, הבורא? האם הוא נמצא מעל הכול? ההתרוממות, ההתעוררות והדאגה לבירור התמידי יכולות להגיע רק על ידי השפעת הסביבה הנכונה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שושנה בין החוחים
להקהות את אשליית השבירה
תיקון מול הראי

One comment

  1. ניתן לומר שהמתג להפעלת המאור המחזיר למוטב נמצא בידיינו, ובעצם הבחירה שלי ללחוץ על הלחצן לכמה זמן שאני מסוגל (מסוגל בכוונה-מצליח לבחור לעשות זאת) אני מפעיל את המאור המחזיר למוטב, שחכה שהיה קיים בפוטנציאל, הוא מתקן אותי ומייצר את ההשתוות הפנימית שלי לבורא והמעשה נשמר שלי בחשבון שלי(חשבון שנצבר לפי זמן הלחיצה) כי שם אני יכלתי לבחור להתחיל אותו ולכן יכולה להתקבל העלייה שלנו בגובה.:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest