דף הבית / משבר עולמי / ללכת אחרי הרוב

ללכת אחרי הרוב

במאמר "החרות" בעל הסולם כתב, שההשגחה העליונה מחייבת את האדם לחיות בחברה ולציית לחוקיה. וחוק חיי החברה הוא: ללכת אחר הרוב. האם זה אומר שחייבים להשתוות להמון הבלתי-מפותח, חסר ההשכלה והתרבות, מפני שהוא הרוב בעולם? עד היום במדינות רבות האנשים חיים כפי שחיו לפני מאות שנים. אפילו הקדמה הטכנולוגית לא השפיעה עליהם במיוחד. הם למדו להשתמש בפירותיה החיצוניים בלבד, מבלי לקבל שינויים פנימיים כלשהם, תרבות פנימית.

החוק של "אחרי רבים להטות" מחייב אותנו לעסוק דווקא בחינוך הכללי של העולם כולו. צריך להעלות את העולם כולו לדרגה שבה כולם יבינו שרק באמצעות האיחוד הכולל משיגים שלמות. ואין מנוס: לא ניתן לקבוע זאת מלמעלה, דרך קבוצה קטנה של אנשים שרוצים לחולל מהפכה.

פעם העולם היה קיים בזכות שלטון המנהיגים, אך הזמן הזה הסתיים. בצורה כזאת היה אפשר להתקיים איכשהו עד סוף תקופת הגלות. אך עכשיו, כשאנחנו נכנסים לתקופת התיקון, תקופת "הדור האחרון", בלתי אפשרי להתקיים כמו קודם. בזמן הקרוב מאוד אנחנו נראה שהרוב יותר ויותר יקבע בקבלת ההחלטות, ולממשלות יישאר רק ללכת אחרי העם. העולם כולו נהיה גלובלי. לכן, חייבים להשקיע את המאמץ כולו בחינוך הציבור הרחב, כדי להעלות אותם מהרמה שבה הם נמצאים כעת אל הגובה של גמר התיקון.

ובאמת, האנשים אינם צריכים להשיג חכמות גדולות, עליהם רק לדעת כיצד להתחבר נכון זה לזה. הקשר בין האנשים מתבצע לא דרך השכל, אלא דרך הלב. זוהי חכמת הלב.

החוק "אחרי רבים להטות" אומר שעלינו לפנות לרוב, ודווקא מתוך ההמון הרחב הפשוט יתחילו כל השינויים בעולם, ולא מבעלי השליטה, העושר וההשכלה. נאמר: "היזהרו בבני ענִיים, שמהם תצא תורה". מידת התיקון תלויה דווקא במידה שבה נוכל להעלות למעלה את הכלי הרוחני הכללי שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החוקים החדשים של העולם הגלובלי
קשורים ברשת אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest