דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו בעצמנו הורסים לעצמנו את החיים…

אנחנו בעצמנו הורסים לעצמנו את החיים…

בעולם העליון קיימים אהבה ואיחוד, אך עד שהם מגיעים לעולם שלנו הם מתהפכים, היות והעולם שלנו מנוגד לעולם הרוחני. מלמעלה, מהבורא, יורדת אלינו אהבה חלוטה, ואנחנו כאן רואים בעינינו עולם שלא יכול להיות גרוע ממנו! הפעולות הקדושות של ההשפעה בעולם העליון פועלות על הרצון האגואיסטי שלנו כאן בעולם הזה ומזמינות בו תגובות בחזרה. הכוחות עצמם היו נפלאים!

נניח שבאתי אליך באהבה והבאתי לך מתנות מכל הלב, מתוך רצון להתחלק איתך בכל העושר שיש לי. ואתה רואה כמה אני אוהב אותך ושמח שאתה יכול לנצל את זה ולקבל ממני את כל מה שיש לי. אתה חושב לעצמך: "איזה יופי שהוא כל כך טוב, עכשיו אני יכול לסחוט ממנו הכול".

ממני נובע יחס טוב ואוהב ואתה לוקח אותו ומשתמש בו בצורה הפוכה לחלוטין. כך גם הבורא נותן לנו את כל ההזדמנויות, את כל הטוב, ואנחנו מנצלים את היחס הטוב שלו, מפעילים את האגו בכל העוצמה, ועושים את הכול בצורה הפוכה!

הבורא הוא טוב, שלם ובלתי-משתנה. זהו הכוח היחיד שמנהל את כל המציאות. אך בתוכנו הטוב הזה מתגלה בצורה שבה אנחנו הצלחנו לקבל אותו. לכן אנחנו רואים אנשים שהורגים זה את זה בעולם שלנו. זה עולם שאין נורא ממנו! אך אם אשנה את הראייה שלי, אני אראה את עולם אין-סוף השלם, את האור העליון הממלא את כל המציאות, את השכינה הקדושה. בעצם לא השתנה דבר, פשוט קניתי משקפיים חדשים…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 09.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד הופכים את השנאה לאהבה
קורבנות האגואיזם
מהענף אל השורש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest