דף הבית / אהבה / אם מתחלף ה"דיין"…

אם מתחלף ה"דיין"…

שאלה: לשם מה אני צריך לראות על המסך שלי את כל כמות הפריטים העצומה הזאת: מכוניות, מטוסים וכן הלאה, אם הם בכלל אינם צריכים להשתנות? הרי אנחנו מדברים על דברים פנימיים, על המעבר מהשנאה ההדדית לאהבה…

תשובתי: השנאה והאהבה הן הרצון האגואיסטי ליהנות והרצון האלטרואיסטי להשפיע; הכוונה למען עצמי או הכוונה על מנת להשפיע; טבע הנברא או טבע הבורא. כל ההבדל הוא רק בראייה שלך את המציאות: האם אתה רואה אותה בתוך הרצון האגואיסטי, או לאחר שהתעלית מעליו. בבריאה לא קיים דבר מלבד שני הכוחות האלה. כל השאלה היא עם איזה כוח אתה מזדהה.

וכל הפריטים האלה שקיימים בעולם שלנו מאפשרים לך להרגיש את הטבע שלך לכל עומקו, בדרגות הדומם, הצומח והחי, חוץ מדרגת האדם. ללא זה התמונה שלך לא תהיה שלמה. הרי אנחנו צריכים להשיג את עולם אין-סוף, ושם עליך להרגיש את המציאות היחידה, שבה תהיה בדבקות עם הבורא, בהשתוות מלאה אליו. אתה והוא תהפכו להיות שלם אחד, בכל הספקטרום של הרצונות והתכונות שבתוך הרצון.

לכן אתה חייב להיות כלול מכל התהליך שעובר הנברא: מהנקודה ההתחלתית שלו, "יש מאין", ועד לרגע שזה הופך ל"יש מיש". אתה כביכול מחבר בתוכך את שתי הקצוות האלה: "יש מיש" ו"יש מאין". זה הדבר שאתה חייב לעשות. הבורא דורש ממך שתהיה דומה לו לחלוטין.

יחד עם זאת, עליך להבין ש"העולם כמנהגו נוהג" וש"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". אך אם ה"דיין" הזה משתנה, עיניו רואות אחרת!

לכן, אל תייחס חשיבות למציאות הסובבת, תדאג רק לשנות את הכוונה על הרצון שלך, את היחס שלך לעצמך, לזולת, לעולם, לבורא. במקום לחשוב כל הזמן באופן אינסטינקטיבי רק על טובתך האישית, אתה צריך במקביל לכך לדאוג לטובת הזולת, שבתוכו תגלה את הבורא. הרי אין הבדל בין הבורא לזולת; הבורא הוא האור והזולת הוא הכלי (הרצון).

שאלה: מה זאת אומרת לאהוב את הזולת?

תשובתי: לאהוב את הזולת פירושו: על אף שאתה מרגיש שנאה עמוקה כלפיו, אתה הופך אותה לאהבה, תחת השפעת האור המחזיר למוטב. במילים אחרות, במקום לשנוא את הזולת, אתה שונא את התכונה שלך שמזמינה בתוכך את השנאה לזולת. ואז במָקום שבו הייתה השנאה, אתה מרגיש אהבה, והאהבה כלפי עצמך הופכת לשנאה כלפי התכונות שלך, כלפי הקליפה הזאת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה ומהותה", 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הרוחני נולד בינינו
"אור חוזר" מבתים וספינות…
על אהבה ושנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest