דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האינסטינקט הראשוני של התיקון

האינסטינקט הראשוני של התיקון

מעולם אין-סוף עד עולם אדם קדמון יורד אור פשוט, עשר ספירות של רצון ומסך ביניהם. עולם א"ק מתחיל לחלק את כל זה למרכיבים: חמישה פרצופים וטנת"א (טעמים, נקודות, תגין, אותיות). הכול בינתיים עובד בצורה ישרה: אור, רצון ומסך, אך בפרטים רבים.

כיצד ניתן להחזיר, לחבר, להשוות את עולם א"ק עם עולם אין-סוף? אם ניקח את כל עולם א"ק ונחבר את כולו עם כל העולמות התחתונים שנוצרו אחריו, שימלאו אותו אחר גמר התיקון, זה יהיה שווה לעולם אין-סוף.

היכן שעולם א"ק אינו יכול להשלים את עצמו מלמעלה עד אין-סוף, הוא ממשיך למטה, כדי להשלים את עצמו בדרך זו. ולכן הוא בונה את עולם הנקודים ושובר את העולמות. מניעה אותו הנחיצות להיות שווה לעולם אין-סוף בדרגה שלו.

כך חושב כל עולם: "אני חייב להשיג את עולם אין-סוף!". לשם המטרה הזאת הם נשברים ובונים מדרגות חדשות, למטה מעצמם. כל המדרגות התחתונות ביחס לעולם כלשהו הן ההצגה של מה שחסר לו בכדי להיות עולם אין-סוף. כזאת נחיצות לשלמות מתגלה בכל מדרגה ומכריחה אותה לבנות משהו מתחתיה.

באופן כזה העולמות מתפשטים למטה, ומהמדרגה התחתונה ביותר מתחיל להתרחש תהליך הפוך כלפי מעלה: מתעוררת השאלה: מה לעשות כדי להשיג מצב עליון יותר. השאלה הזאת טמונה בתוך כל הטבע, בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר.

האדם שמתעוררת בו כזאת שאלה תופס אותה בצורה מאוד פשוטה: כיצד להתקדם למצב טוב יותר. הוא עדיין אינו יודע שזוהי השאלה הפנימית של: כיצד להשיג דבקות בבורא, להגיע לאין-סוף, להשלים את עצמי עד למדרגה הבאה העליונה שיחסית אליי היא כאין-סוף.

כך כולנו חוזרים למעלה. אנחנו יוצרים מכוניות, טלסקופים, מיקרוסקופים, פצצות, אוניות – וכל זה מפני שאנחנו מרגישים שזה דרוש לנו כדי להשלים את עצמנו עד לדרגה העליונה יותר. יצרתי מקרר ובכך עשיתי עוד צעד לקראת המדרגה העליונה. כל דבר שאני יוצר מקרב אותי למדרגה הבאה, ולכן אני יוצר אותו!

ובעלייה הזאת, בהשתוקקות למעלה, האדם עובר דרך ההתפתחות הטכנולוגית והחברתית, עד המצב שבו אנחנו נמצאים היום. קודם לכן לא היינו שואלים מהי המדרגה העליונה, הניע אותנו האינסטינקט הטבעי של ההתפתחות. כל הפעולות הרבות וההמצאות המלאכותיות בעולם הזה לא באמת הומצאו בצורה מלאכותית! כך הפער בין מצבי הנוכחי למצבי העליון הכריח אותי לפעול.

מכאן עלינו להבין שאין בהתפתחותנו אף דבר מיותר! לא חשוב איזה חומרים, מכוניות, מפעלים או תרופות ניצור בדרך, לא חשוב כמה מוצרי מזון נקלקל ללא סיבה, ניצור תכשיטים שכביכול אף אחד אינו זקוק להם, סכו"ם מזהב ומכסף – לא חשוב. כל זה נובע בסופו של דבר מהשאיפה שלנו להשלים את עצמנו עד למדרגה הבאה ולכן הכול נכלל בתהליך התיקון, אפילו בצורה החיצונית והגשמית ביותר. לא קיים אף דבר מיותר!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 07.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הקומפקטי לאחר התיקון
ההשתוקקות להיות מעל לכל ההגבלות
"אור חוזר" מבתים וספינות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest