דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הקומפקטי לאחר התיקון

העולם הקומפקטי לאחר התיקון

ממעלה למטה מתפשטות אלינו ארבע הבחינות של האור הישר: "עולם", "שנה", "נפש" וקיום המציאות. כל התוספת שנבנתה על ידינו באופן מלאכותי, דרושה לנו כדי להשיג את המדרגה העליונה.

אנחנו בונים את ההשלמה הזאת שלנו עד לעליון, בצורה של דומם, צומח וחי. בדרגת הדומם אנחנו יוצרים כל מיני חפצים, בדרגות הצומח והחי אנחנו משנים את הטבע, ובדרגת המדבר אנחנו מבצעים תיקונים בתוך עצמנו. כל זה כדי שלאחר מכן נוכל לחבר את זה יחד עם הכוונה הנכונה ולהשיג מדרגה עליונה יותר, שבה נרגיש פחות מפורדים ויותר מאוחדים ומלוכדים.

היום אנחנו מרגישים עולם שמלא באינספור פריטים, יקום ענק, מיליארדי בני אדם, כמות אינסופית של מוצרים ושל זבל שאנחנו מייצרים. כשנעלה למדרגה הבאה, נתחיל לראות כיצד העולם מתכווץ וכמות הפריטים שבו מצטמצמת, מכיוון שכולנו נתחבר "כאיש אחד בלב אחד".

אך בכל מדרגה אנחנו צריכים להוסיף את המאמץ שלנו בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר. תראו כמה דברים עשינו בעולם שלנו: כמה צמחים היינו צריכים לגדל כדי לשרוד, כמה דברים היינו צריכים לשנות בעולם החי ובדרגת המדבר, כמה ערים וכמה מבנים היה עלינו לבנות. כל אלה הם תיקונים; לא משנה אם הם נראים לנו רעים או טובים. אנחנו מוסיפים אותם במדרגה שלנו מלמטה. אנחנו צריכים את כל הברזלים האלו וכל הזבל הזה, בגלל חוסר התיקון הפנימי שלנו! כל עוד איננו מתוקנים פנימית, אנחנו נאלצים לבצע תיקונים חיצוניים, עד שנגיע למצב שבו כבר לא יהיה בהם צורך.

מהדור שלנו והלאה, אנחנו נראה שככל שנלך ונתפתח, נלך ונצטמצם. כל הפעילות הגרנדיוזית  שלנו והמפעלים הענקיים יתחילו להתכווץ, לקבל צורה יותר "עדינה" ולהיעלם. הכול יהפוך להיות פשוט יותר, קומפקטי יותר, עוצמתי יותר כביכול, "רוחני" יותר, מבוסס פחות על החומר ויותר על האנרגיה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 07.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההשתוקקות להיות מעל לכל ההגבלות
האינסטינקט הראשוני של התיקון
"אור חוזר" מבתים וספינות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest