דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהשתוקקות נצחית אל העתיד

בהשתוקקות נצחית אל העתיד

שאלה: כל מחקר מדעי כולל שלושה שלבים: א. היפותזה (הנחה) שצריך להוכיח את נכונותה. ב. חומרים עבור הניסוי. ג. התהליך עצמו, תהליך ההוכחה. כיצד ניתן להשתמש בכך בחכמת הקבלה?

תשובתי: זהו אותו הניסוי המדעי. אתה מגיע אליו עם השאלה על משמעות החיים. המקובלים אומרים לך: "טעמו וראו כי טוב ה'". תקיים את הפעולה הזאת ותגיע לתוצאה.

אנחנו נמצאים בתוך מערכת מאוד פשוטה. לידי יש את המדרגה הבאה שלי שנקראת "קבוצה". אני צריך להכניס את עצמי לתוכה, ואם אני נכלל בתוך הקבוצה, אני מתחיל להרגיש בתוכי את האור. אין בכך שום דבר לא-מציאותי או דמיוני.

כדי לעלות לדרגה של הקבוצה, אני צריך לממש את הגֵן הרוחני שלי, רשימו ש/א (שורש דעביות / א' דהתלבשות). אני עצמי מהווה את רשימו "ש/א" שאני רוצה להכניס לתוך הקבוצה, ואז פועל עליי האור מהמצב העתידי המתוקן שלי ומעלה אותי אליו.

כל המצבים האלו שלי כבר קיימים, עד המצב האחרון ביותר, ואני משתוקק לעתיד שלי. בתוך אותו העתיד אני מחובר עם כולם בקבוצה בלב אחד, בערבות הדדית. אם אני רוצה להשיג את המצב הזה,  אז ממנו פועל עליי האור. הרי אני כבר נמצא שם. האור משנה את התכונות שלי ומושך אותי פנימה, כאילו על גומי, כדי שאכלל בדיוק באותו המקום שממנו מגיע האור.

וכשאני נכלל בקבוצה במדרגה הבאה שלי, לפתע מתגלה לי שהקבוצה יחד איתי – כל זה אני, רק אני חדש, "אני מס' 2". והקבוצה היא גבוהה יותר, במדרגה הבאה, ובה קיים המצב הבא שלי.

כלומר מתגלה לי פער גדול עוד יותר, כוח רצון גדול עוד יותר, שנאה גדולה עוד יותר בינינו, ואני שוב צריך לעבוד באותו האופן כדי להתכלל כל כולי בקבוצה. כל עשר הספירות של התחתון צריכות להתכלל במלכות של העליון, כי אין דבר מלבד עשר ספירות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 06.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משולש האהבה
בין האהבה והשנאה

One comment

  1. שולמית אילת

    בס"ד לכבוד כולנו ולמורה המופלא שמלמד אותנו,חזק חזק ונתחזק אתך יחד באור האל החי בתוכינו,מתקן אותנו,מטהר את האויר את האוירה,את הסביבה,מוריד עלינו גשמי ברכה שפע ואהבה להשקות את הנשמה,אני כל כך משתוקקת להכרה לדיבור עם הבריאה המבריאה את כולנו,אנא,בבקשה עזור לנו ללמוד,ללמד,לשמור,ולעשות את כל דברי תורתך באהבה,לטעום את הטעם של פרי האהבה שלך,עכשיו זה הזמן,זו השעה של הישועה לעלות במדרגות התבונה מתבנית הבריאה,להתעלות עד לבינה העליונה בקפיצה אל מקור האור אל השורש של אי הידיעה,אל ים התורה אל זיו השכינה.עשה עימנו חסד ורחמים ושלח לנו את אליה הנביא ,אליה התשבי להשיב עטרה ליושנה,להגיע למעשה אבותינו אברהם,יצחק ויעקוב.תקן אותנו כאבותינו הדגולים,נרים כולנו יחד את הדגל לבנית ארצינו,רצוננו,עשה שלא נפחד מנשק-יה,עדיף בחיבוק ונשיקה להלחם באהבה,אהבת הבורא,אהבת הבריאה,חדש ימינו כקדם,נלך קדימה אל האור ואל זיו השכינה,השכן ביננו ובתוכינו את אור האל,פתח לנו לחיבור אמיתי ביחד אל האחד והמיוחד.חזק חזק ונתחזק.אמן כן יהי רצון.שולמית אילת קרית-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest