דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / לשדרג את כל המדעים

לשדרג את כל המדעים

שאלה: כיצד אתה רואה את בית הספר הקבלי?

תשובתי: האנושות חייבת לגלות שהיסוד והבסיס של החינוך הוא לתת לאדם להבין שהוא קיים במערכת גלובלית ואינטגרלית ושעליו להתייחס לעולם לפי החוקים שלה. אם הוא לא ייקח אותם לתשומת ליבו, הוא לא יצליח בשום דבר, אפילו בדברים הפשוטים ביותר.

פיתחנו את כל המערכות הקיימות, את כל מדעי הטבע, לפי הטבע האגואיסטי שלנו. אולם עכשיו נצטרך לפתח מדע מסוג אחר: המדע של העולם החדש, חכמת הקבלה. הרי ככל שהקשר ההדדי בין כל חלקי העולם יתגלה יותר, הוא ידרוש מאיתנו לשנות את היחס אליו. אף אחד לא יוכל להמשיך עם החישובים הקודמים: לא בפיזיקה, לא בכימיה, לא בבנייה. הרי החוקים ייהפכו לאינטגרליים, וזה יתגלה בהכול!

אנחנו מתבוננים בטבע, אך אין לנו שום מושג כיצד הוא יתנהג, אין לנו אפשרות לגלות מה יתרחש, כי הרי אנחנו בעצמנו איננו אינטגרליים. בינתיים אנחנו עדיין מסוגלים לחזות משהו, כי אנחנו משתמשים בהנחות ובתנאים הקודמים. אך בקרוב מאוד כבר לא נוכל לעשות זאת, מפני שמתוך המערכת האגואיסטית (הספרתית) שלנו איננו מסוגלים להתייחס בצורה נכונה למערכת האלטרואיסטית (האינטגרלית, האנלוגית).

אלה שתי מערכות שונות בתכליתן (באנליזה, בקבלת ההחלטות, בשליטה ובבקרה), בדומה למערכות הפועלות בזרם ישר וזרם חילופין; הן אינן יכולות לעבוד בשתי הצורות בו זמנית.

לכן נצטרך לשדרג את כל המדעים שלנו שנוצרו על ידי תכונותינו האגואיסטיות, במבט אינדיבידואלי על העולם. נצטרך להתאים אותם לכוחות החדשים שמתגלים בעולם, כוחות המערכת האחידה. וזה ייגע בכל תחומי הפעילות שלנו, אחרת לא נוכל לעשות משהו בעולם שלנו! העולם יתחיל להתנהג בהתאם למערכת העליונה שיורדת ומתגלה מתוך המערכת שלנו, מתוך העולם הזה.

לכן, אם לא ניתן לילדים ידיעות על המערכת החדשה הזאת, הם לא יוכלו להבין את הגישה החדשה כלפי כל מדעי הטבע! הרי כל המדעים מדברים על הקשרים והפעולות ההדדיות של הכוחות והתכונות בטבע, ונתחיל לגלות שהם יותר ויותר מחוברים, תלויים הדדית. יוכל להבין אותם רק מי שיהיה בדרגה שלהם בארגון הפנימי של המחשבות והרצונות שלו.

אני מניח שתהליך הלימוד יתבצע דרך האינטרנט, בכל רחבי העולם. ייערכו דיונים קבוצתיים ופעולות הדדיות בין הילדים, כדי ללמדם כיצד לחיות בחברה. אני חושב שבית הספר בצורתו הנוכחית, שבה הילדים מגיעים לכיתה כדי לשמוע את המורה, ידעך בהדרגה. יותר ויותר תשומת לב תוקדש לחיבור בין הילדים. ואת המקצועות המיוחדים ילמדו דרך האינטרנט.

מתוך שיחה על חינוך ילדים, 04.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קשורים ברשת אחת
חינוך ולא השכלה מקצועית
החינוך החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest