דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נערוך ניסויים!

בואו נערוך ניסויים!

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין.

שאלה: חכמת הקבלה היא מדע ניסיוני. האם אנחנו יכולים להתייחס אל הכנס הנוכחי כאל ניסוי?

תשובתי: כל אחד מאיתנו הוא מדען: הוא עורך ניסוי על עצמו ומרגיש בתוכו את השפעותיה של חכמת הקבלה, תוצאותיה, עד כמה היא נכונה.

למשל, לפני 30 שנה קראתי את הספר המוכר לכולכם "שמעתי" והבנתי מתוכו אולי מאית האחוז. לאחר מכן, כשקראתי אותו בכל שנה מחדש והרגשתי על עצמי את התוצאות ממנו, השוויתי את מה שקורה לי עם מה שכתוב בספר וכל פעם נדהמתי מחדש לגלות עד כמה הספר מתאר בצורה מדויקת את כל מה שקורה איתי. וכך במשך למעלה מ-30 שנה (קיבלתי אותו בשנת 1979) אני קורא את הספר "שמעתי" וכמובן מגלה בכל פעם שהספר הזה מדבר עליי.

גם בעוד עשר שנים הוא יהיה עבורי מקור שכתוב בו עליי הכול. הכול! האדם שכתב אותו התחיל כמובן מלמטה, כמו כל בני האדם, ולאחר מכן עלה וכתב אותו ממדרגה רוחנית כזאת שעדיין אינני מגיע אליה. אילו הייתי הולך למעלה ממנה, הייתי לפתע מגלה שהספר כבר אינו מדבר על אותם המצבים שאני עובר. הייתי רואה בבירור שהמחבר הגיע רק עד איזושהי דרגה מסוימת ולא יותר. אנחנו רואים זאת על כמה מהמחברים של ספרי הקבלה, אם כי זה בשום פנים ואופן אינו ממעיט בערכם! הם כתבו עד הדרגה שהם השיגו. וכך גם כל אחד מאיתנו.

מהצד השני, באיזו זכות אנחנו יכולים לכתוב אחרי המקובלים הענקיים של העבר? – העניין הוא שאנחנו כותבים את מה שנכון בדרגות שלנו. דווקא מפני שאנחנו קטנים, אנחנו יכולים לכתוב את כל זה בצורה פשוטה יותר עבור האנשים שמגיעים לחכמת הקבלה. יהיה להם קל יותר להיות במגע עם החומר שלנו מאשר עם אותן יצירות המופת של מקובלי העבר, מפני שהמקובלים הללו כתבו אותן מגובה רב.

בסופו של דבר אנחנו עורכים היום ניסוי על עצמנו, ואת הניסוי הזה אנחנו הולכים לערוך במשך כל החיים עד שנגיע לגמר התיקון. לכן אני אומר שחכמת הקבלה, להבדיל משאר המדעים, אינה עובדת מחוץ לאדם. אינך לומד משהו מחוץ לך אלא אתה כל הזמן לומד על עצמך, בתוכך. אז בואו נערוך ניסויים!

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יבוא יום ותזכור כל מילה
שיחה על הספר "שמעתי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest