דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / "לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"

"לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין.

חכמת הקבלה היא שיטה מדעית לגילוי הכוח העליון בכל אופני ההתגלות שלו, בכל הדורות, עד סוף הקיום שלנו בעולם הזה. היא לא סתם מסבירה לנו על מטרת הבריאה ומספרת לנו מה קורה ומה יקרה, אלא היא גם מעלה אותנו עצמנו לדרגת הגילוי!

כל מדע אחר אינו עושה איתנו דבר, אלא רק מסביר כיצד ניתן בעזרתו לעשות משהו לתועלת עצמנו, לשפר בצורה כלשהי את העולם שסביבנו. לעומת זאת, חכמת הקבלה היא שיטה להעלאת האדם מהעולם שלנו לעולם העליון.

כשאתה לומד אותה, אתה מתחיל לעלות, לשנות את הצורה שלך, לשנות את מהותך. אתה מתחיל לראות את עצמך, את כל העולם, ובאמת להעלות את עצמך לדרגה הבאה. היא אינה מדע רגיל שמלמד אותך מה קורה מחוץ לך, אלא שיטה לשינוי עצמי, לעלייה. זהו ללא ספק הדבר העיקרי שקיים בה.

נקווה שכתוצאה מההפצה שלנו נגיע למצב שבו בני האדם יגלו מהי השיטה הזאת, וכל המדעים יוכלו לגלות מחדש את הייחודיות שלהם. כמה פשוט כתב פרצלסוס בחיבורו "פאראגראנום" (Paragranum): "לְמַד קבלה (artem cabbalisticam)! היא תפתח בפניך הכול!"

אנחנו רואים שהיום כל מדע מצטמצם בתוך התחום הצר שלו בלבד, ובכל מדע ומדע קיימות עוד אלפי נישות שונות, וישנם מדענים רבים שאינם מבינים כיצד לתקשר זה עם זה. חכמת הקבלה נועדה לאחד מחדש את כל המדעים, לתת להם בסיס משותף ולהעלות את הכול אל התכלית היחידה, אל הידע האחד והיחיד. זוהי כל ייחודיותה. בסופו של דבר האדם יתייחס אל העולם שבו הוא קיים כאל דבר אחד ויחיד, גלובלי ואינטגרלי. גם היום עלינו להשתוקק להגיע אל ההכרה הזאת.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עכשיו אני מבין!
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
שיטת המחקר המדעי: "נעשה ונשמע"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest