בלי הגזמות

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

שאלה: מה תפקידה של הסגפנות בתהליך התפתחות?

תשובתי: חכמת הקבלה אינה רואה בעין יפה הגבלות מכל סוג שהוא. היא כלל אינה דורשת מהאדם אף דבר שקשור לחיים הגשמיים. בגדול, תעשה מה שבא לך, תחיה נורמלי. אתה אוהב לעשות יוגה? – תעשה. אתה אוהב לרוץ בבוקר? – רוץ. מאכל מסוים יותר בריא לך? – תאכל אותו. אין לכך משמעות. העיקר שלא תהפוך שום דבר לפולחן.

חכמת הקבלה מתייחסת לכל אדם בצורה רגילה לגמרי. לא אכפת לה אלו נטיות יש לאדם, אלו מנהגים ואלו הרגלים.  לגמרי לא חשוב מי הוא בחיים הגשמיים.

אנחנו שוב חוזרים לאותו העיקרון: האגואיזם מתעורר בנו כדי שנאזן אותו מעל עצמנו. לכן בכלל לא חשוב מי אני. לא יעזור לי לצמצם את כמות האוכל, או להגביל את עצמי בשיטות כלשהן. דבר לא יעזור. להיפך, אם האדם עוסק בפעילות פיזית כלשהי או שומר על מסגרות קשוחות, נדמה לו שהוא כבר התקדם, הגיע לדרגות כלשהן, הוא כבר צדיק וכן הלאה.

זה יכול רק לבלבל את האנשים. לכן, תחיה רגוע, תאכל טוב, תחשוב על הבריאות ועל המקצוע, קח חלק בכל מה שנהוג בחברה שסביבך. ויחד עם זאת, תלמד את חכמת הקבלה. הגורל שׂם אותך בסביבה הזאת? – תשחה בה! ואז תראה שבאמת הכול נמצא במצב מושלם, חוץ ממך. את המינוס מְאַזְנִים רק על ידי הפלוס!

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גילוי האור, או מעוף של פנטזיה?
פטנט להנאה אין סופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest