דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע דווקא קבוצה?

מדוע דווקא קבוצה?

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: מדוע אנחנו צריכים לעבוד על עצמנו דווקא בקבוצה? מדוע אי אפשר לעבוד בשיתוף פעולה עם העולם החיצוני?

תשובתי: אנחנו צריכים לעבוד בינינו בקבוצה ולא עם העולם החיצוני, קודם כל, מפני שכך ממליצים לנו המקובלים. מדוע הם ממליצים לנו בדיוק את זה? – מפני שאנחנו צריכים ליצור רצון משותף שיהיה דומה בתכונותיו לבורא, ואז נוכל לגלות אותו.

אם אגש סתם כך לאדם ברחוב ואגיד לו: "בוא נתחיל לאהוב זה את זה", הוא יחשוב שאני משוגע. למען האמת, תכונת האהבה היא תכונתו של הבורא, תכונתו העיקרית שמתגלה לפנינו. אני צריך להגיע לתכונה הזאת בדרך כלשהי. כיצד? – רק אם אני נמצא עם אנשים שמבינים אותי.

אנחנו צריכים לאחד את הרצונות שלנו, להרגיש כאילו כולנו אחד. לכך דוחף אותנו האגואיזם העולמי הכללי. הגלובליזציה הזאת, התלות ההדדית שמתחילה להתגלות לנו, כל מכות הטבע הללו – הכול מניע אותנו רק לכיוון אחד, מכריח אותנו להתקרב, להתקבץ לאגודה אחת כמו בעלי חיים מפוחדים שאין להם לאן לברוח. כל האסונות שיתחילו עכשיו לפקוד אותנו, יכריחו אותנו להתקרב יותר זה לזה. להתקרב פנימית! לא פיזית להימצא יחד באותה הטריטוריה, אלא בפנימיותנו.

אתם תראו, הטבע יפעל באופן שיטתי, ידפוק רק על נקודה אחת. ולכן עלינו להתקרב קודם כל לאלו שמבינים אותנו, ויחד איתם ליצור את הרצון המשותף. ברגע שניצור אותו, הוא ייקרא "הקבוצה", שתהפוך ללב אחד, לרצון אחד. ואז, לפי מידת האיחוד שלנו, נרגיש את הבורא: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה – אלו הדרגות של גילוי האור בינינו.

כל הנשמות יחד כלולות ביניהן בכל העולם. אנחנו נהיה אותו חלק הנשמות שכבר התאחדו והעבירו דרכן את האור. עכשיו הוא יזרום בהדרגה לנשמות האחרות, וגם הן יתחילו להתעורר, יתחילו פתאום להרגיש שיש לנו מילוי מיוחד. והם יימשכו אלינו. אתם עוד תראו כיצד גם הם יגיעו.

אך לשם כך עליכם לקיים תחילה תנאי מיוחד, כדי שיתגלה בכם האור. לכן אינכם יכולים לעבוד עם אנשים שאינם קשורים לעניין, אנשים שאין להם את כל זה. זה נובע מתנאי תיקון העולמות וכך ממליצה חכמת הקבלה. מדוע? – כי זהו חוק הטבע.

אנחנו צריכים להתחיל מאותם הרצונות הלא-מתוקנים הקרובים ביותר לאור. לאחר שאנחנו מתקנים אותם, אנחנו יכולים בעזרתם לרדת לשכבה יותר תחתונה, לרצונות המתוקנים פחות. לאחר שמתקנים אותם, יורדים לשכבה נמוכה עוד יותר, וכן הלאה. מתקדמים תמיד מהעבודה הקלה לעבודה קשה יותר. כך אנחנו מתפתחים גם בחיים שלנו: פותרים את כל הבעיות בהדרגה, מהפשוט למורכב יותר. זהו חוק טבע פשוט.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

2 comments

  1. בס"ד לכבוד כולנו,הרצון המשותף=רץ=און=כח הקבוצה ביחד המבינה את המילוי המיוחד שמחבר אותנו יחד"מושכני אחריך נרוצה" עוד נראה כיצד כולם יגיעו אלינו,כיצד כולם יגלו את האור שמחבר אותנו שנקלט מתוך רצון משותף חיבור ואהבה לאותה מתרה נעלה המעלה אותנו מדרגה לדרגה עד המילוי בנשמה,נגיע למילוי המשימה,לטבע הבריאה המבריאה המביאה ומביאה אותנו לאותה מתרה נעלה מעלה ומעלה לאור ואהבה.אמן כן יהי רצון.שלכם שולמית שילת קרית-אונו.

  2. לכ"כולם תכונת האהבה היא תכונתו של הבורא. להגיע לאהבה זה רק עם אנשים המשתוקקים ומבינים זאת כי זאת התורה כולה הנמצאת בלבך פנימה אתה נושם אותה יחד עם האויר המשותף לכולנו באותה נשימה אתה שואף ומחזיר חזרה את ההד והתהודה הפנימית מתוך מחשבתיך החוזרת אילך חזרה.הכל התחיל במחשבה אשר עושה את דרכה בעולם שהיה נעלם ממנה,ובזכות הרב"ש,הזוהר חוכמת הקבלה והמורא הרואה והמורה הרב המקובל על כולנו המדריך אותנו במחויבות ואחריות ללא סייג תמיד מוכן ומזומן להיות שם בשבילנו.תודה לך מורי על כל מה שאתה עושה.שולמית אילת קרית-אונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest