המעבדה שבתוכי

חכמת הקבלה היא מדע שכולל הכול. דבר אינו יוצא מגבולותיה, כולל האדם וכל עולמו. אך היא חוקרת כל דבר אך ורק לפי הצורה שבה האדם תופס אותו. את כל הצמחים ובעלי החיות (במדעי הזואולוגיה, הביולוגיה והבוטאניקה) אנחנו חוקרים רק על פי הצורה שבה אנחנו מרגישים אותם. אלו בסך הכול סוגים שונים של כוחות שמתגלים לי בצורה כזאת.

אפילו את הבורא אני חוקר רק לפי הצורה שבה הוא מתגלה כלפיי. אני מגלה אותו דרך כל המציאות, הוא השורש שלה. המטרה של כל המחקר היא השגת השורש הזה. כל הבריאה התפתחה אך ורק כדי שהאדם יגלה את השורש. כל המציאות היא אמצעי ליצירת הקשר בין האדם והשורש, הבורא.

הבורא אינו איזשהו סמל דתי, אלא השורש של הכול, המנהיג את הכול, המקור והסיבה הראשונית לכל מה שקיים, והוא גם המטרה של הכול. כמו שנאמר: "אני ראשון ואני אחרון". ממנו מתחיל הכול, הוא קובע כיצד מתרחשת כל פעולה, ובו הכול נגמר בסופו של דבר. לכן הוא נקרא "השורש". עליו נאמר: "אחד, יחיד ומיוחד", "אין עוד מלבדו", "טוב ומיטיב".

אך לא ניתן לחקור את המציאות בעזרת השיטה המדעית של חכמת הקבלה, אם איננו משנים את עצמנו תחילה. במדע הזה, רק מקובל יכול להיות חוקר, מפני שהוא מסוגל לחקור את עצמו. לא ניתן לחקור כמו צופה חיצוני, כשם שנהוג במדעים האחרים. למשל, פעם למדתי את תורת המתכות, היינו לוקחים חתיכת מתכת, מחממים אותה, מקררים, חוקרים תחת לחץ, בודקים את ההשפעות של כל מיני היתוכים. אני נשארתי אותו האדם, וחקרתי את המתכת. לאחר מכן הייתי זורק את אותה חתיכת מתכת ולמחרת לוקח לי איזו מתכת אחרת.

אך בחכמת הקבלה, אתה בעצמך צריך להימצא בתוך החתיכה הנחקרת! אתה צריך לרכוש את התכונות שלה. לא סתם ללמוד להבין אותן במקצת ולהרגיש אותן מבחוץ. בחכמת הקבלה אתה צריך להימצא בתוך החומר עצמו, לקבל את אותה הצורה שלו, ולפי ההתאמה הזאת תוכל להבין אותו, לבדוק אותו ולחקור אותו. אתה הרי חוקר את עצמך!

המושג "בורא" בא מהמילים "בוא וראה". אינני רואה דבר מבחוץ, הבורא נמצא בתוכי. לפי מידת ההשתוות שהשגתי איתו, אני אומר: "זה הבורא! זה האלוקים שלי!" כל אחד חייב להשיג אותו, "מקטן ועד גדול". אך לשם כך עליך להיות מוכן לשנות את הטבע שלך לטבע של הבורא.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 23.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest